تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

کاهش دردهای عضلانی به طور چشم گیر با این مکمل

اگر تا به حال پس از انجام ورزش، دردهای عضلانی به سراغتان آمده است، ناراحت نباشید.

خوشبختانه محققان ژاپنی به تازگی مکملی ترکیبی ابداع کرده اند که به نظر می رسد دردهای عضلانی را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

اگر شما چند روز پشت سر هم مسافتی را با سرعت آهسته و یکنواخت بدوید، سرعت تان هرگز سریعتر از قبل نمی شود و همینطور عضلات پاهای شما نیز قویتر نخواهد شد. هر نوع پیشرفتی در قوی کردن ماهیچه ها به وسیله وارد کردن فشار به آنها ورزشهای شدیدتر و دوره بازگشت پس از آن استراحت به دست می آید.

احساس درد پس از انجام ورزش بسیار طاقت فرسا است؛ اما بهتر است بدانید که رنج بردن از درد عضلانی پس از ورزش یا DOMs در دسته بندی دیگری قرار می گیرد؛ این دسته از دردها باعث احساس خشکی، تورم و حساس شدن نسبت به لمس شده و اوج میزان درد ۱ تا ۳ روز پس از ورزش مشخص می شود.

دانشمندان علم ورزش دریافتند که مصرفBCAA  آمینو اسیدهای شاخه دار با نامهای والین، لوسین و ایزولوسین با جذب آمینو اسید تریپتوفان یعنی پیش‌ساز سروتونین در مغز رقابت کرده و مانع از سنتز سروتونین در مغز می‌گردد و نیز نقش مهمی در محافظت از عضلات شما در برابر آسیبهای وارد شده در تمرینهای شدید ورزشی دارد.

این تیم پژوهشی ژاپنی می خواستند بدانند با ترکیب BCAA ها با taurine تائورین، آمینو اسیدی که از آسیب سلولهای عضلانی پس از تمرین جلوگیری می کند ، چه اتفاقی خواهد افتاد.

پژوهشگران ۳۶ ورزشکار پسر را به چهار گروه تقسیم کردند. آنها به یکی از گروه ها دو هفته پیش از شروع تمرینهای سخت عضله دوسر، دارونما داده و پس از چهار روز تمرین موفقیت آمیز باز هم این روند را ادامه دادند.

گروه دوم ۳٫۲ گرم تائورین را سه بار در روز، گروه سوم ۲ گرم از آن را سه بار در روز مصرف و گروه چهارم روزی ۹٫۶ گرم BCAA و ۶ گرم تائورین مصرف می کردند. این بررسیها برای رسیدن به این پرسش بود که آیا ترکیب BCAA ها با تائورین آسیبهای عضلانی DOMها را کاهش می دهد؟

پس از چهار روز تمرین حرکتهای جلوباز، محققان پیگیر میزان احساس درد عضلانی این ورزشکاران شدند؛ همچنین آنها میزان غلظت آنزیم لاکتات دهیدروژناز (LDH) در خون هرکدام از ورزشکاران را اندازه گرفتند.

آنزیم LDH زمانی آزاد می شود که بافت عضلانی آسیب ببیند؛ بنابراین نشانه آسیب عضلانی همین آزاد شدن آنزیم LDH خواهد بود.

ورزشکاران گروه مصرف کننده BCAA-همراه با تائورین کمترین میزان درد عضلانی را در بین این چهار گروه تجربه کرده بودند؛ همچنین آزمایش خون گرفته شده از آنها نشان دهنده سطح بسیار پایینی ازLDH  است.

به طور قطع همه اشخاص مصرف کننده مکمل تائورین همانند هم نیستند، اما اگر می خواهید به طور کلی با مشکلات درد عضلانی پس از تمرین خداحافظی کنید بهتر است ترکیب BCAA و تائورین را نیز امتحان کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *