تغذیه و تناسب اندام

راه‌کارهای کاربردی و خوب برای داشتن یک زندگی سالم

افراد بسیاری همیشه به دنبال راه‌کارهایی برای داشتن یک زندگی سالم هستند.

با خواندن این مقاله به راهکارهای کاربردی و خوبی خواهید رسید. برطبق آمار اعلام شده، از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، ۵۰ میلیون نفر با مشکل چاقی روبه‌رو هستند. میزان مرگ و میر ناشی از چاقی نسبت به چهار سرطان شایع ریه، روده، پستان و پروستات بیشتر است.

امروزه در تمام دنیا بیشتر افراد به اضافه وزن دچار هستند و روز به روز این آمار بیشتر می‌شود و این خبر بسیار بدی است؛ اما ما می‌توانیم با به کار بستن راهکارهای گفته شده در این مقاله و ایجاد تغییر و تحول در شیوه زندگی خود، محیط و دنیایی سالمتر داشته باشیم.

کارهای‌تان را به‌صورت گروهی انجام دهید

این یک تمرین مدیریتی است که به آسانی می‌تواند ثبات و انگیزه شما را در زندگی افزایش دهد؛ برای مثال می‌توانید گروه‌هایی را با هدفهای مشترک، تشکیل دهید. به جای اینکه به تنهایی انرژی خود را صرف انجام کاری کنید، دیگران را نیز در کارها شکت دهید. برای رسیدن به آن می‌توان از راه  ایجاد انگیزه و مهم شمردن آنها، کارهای‌تان را به بهترین شکل انجام دهید. عضو چه گروهی هستید؟ کدام یک از علایق‌تان را می‌توانید با دیگران به اشتراک بگذارید؟

به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها

شما دانش بسیاری دارید که می­توانید این دانسته‌ها را در اختیار اطرافیانتان نیز قراردهید؛ همچنین موارد بسیاری در اطرافتان هست که می­توانید آنها را کشف کنید و یاد بگیرید. آیا می‌توانید محیطی فراهم کنید که مردم بتوانند به‌صورت گروهی به یادگیری بپردازند؟ شاید تشکیل یک کلاس آشپزی هفتگی و یا آموزش حرکتهای ورزشی، ایده خوبی باشد؛ این مکان باید به‌گونه‌ای باشد که افراد بتوانند در آنجا ایده­ها و دانسته‌های خود را به دیگران منتقل کرده و با یکدیگر به بحث بنشینند. شما چه کار و فعالیت را به‌خوبی انجام می‌دهید؟ به‌خاطر انجام چه کارهایی اطرافیانتان از شما تعریف می‌کنند؟ دوست دارید در مورد چه موضوعهایی صحبت کنید؟ همه این پرسشها می‌توانند برای انتخاب نوع کلاس به شما کمک کنند.

تمرکز بر روی تشویق دیگران

اولین پرسش کلیدی این است که چگونه افراد را می‌توان قانع به انجام کاری کرد؟ شاید بتوان با زور کسی را مجبور به انجام کاری کرد؛ اما تنها راه این است که باید افراد را به انجام کاری که دوست دارند تشویق کنیم. در اینجا این پرسش پیش می‌آید که چگونه می‌توان کسی را به انجام یک کار تشویق نمود؟ و اینکه چگونه خواسته دیگران را با خواسته خودمان همسو کنیم؟

تأثیر مثبت

راه آسان برای تأثیرگذاری بر روی دیگران این است که به شکلی زندگی کنید که الگویی برای دیگران باشید؛ به‌عنوان مثال، چند نفر برای صرف پیتزا به یک رستوران رفتند، یکی از خانمهای گروه شروع به پاک‌کردن چربی روی پیتزا با دستمال کرد، او این کار را به عادت همیشه و بدون اینکه قصد جلب توجه داشته باشد انجام داد، بعد از آن، خانمهایی که در کنار او نشسته بودند و نیز میزهای کناری این کار را یکی پس از دیگری انجام دادند؛ زیرا عمل او بسیار هوشمندانه بود و به سلامتی نیز کمک می­کرد، به‌خاطر همین همگی بدون تفکر، به تقلید از او پرداختند. همین کار بسیار ساده منجر به شکل‌گیری عادت جدیدی در افراد حاضر در رستوران شد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *