سلامتیسلامتی مونکات سلامتی

معرفی ۴ ماسک خانگی برای موهای خشک

افرادی با موهای خشک، همیشه نگران آسیب دیدن یا موخوره زدن موهای خود هستند. استفاده از این ۴ ماسک موی خانگی می‌تواند نگرانی این افراد را نسبت به سلامت موهای شان برطرف کند.

۱٫ماسک مو: شیر و عسل

نحوه عملکرد: شیر و عسل حاوی ترکیبات طبیعی و آرام‌بخش ویژه‌ای هستند که در کنار هم اثربخشی فوق‌العاده‌ای برای ترمیم موهای آسیب‌دیده دارند. این ماسک مو، موهای خشک را به‌خوبی تغذیه می‌کند و درنهایت نرمی،‌ درخشندگی و زیبایی مطلوبی را به موهای شما می‌بخشد.

مناسب برای: موهای آسیب‌دیده و شکننده.

دستورالعمل: دو فنجان شیر گرم (شیر بدون چربی برای موهای چرب و شیر پُرچرب برای موهای خشک) را با دو قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید. بعد ماسک حاصل‌شده را روی پوست سر و موها ماساژ بدهید، و بگذارید که برای ۲۰۰ دقیقه در همین حالت باقی بماند. وقتی که این مدت تمام شد، ابتدا موها را آب‌کشی کنید و بعد از شامپو و نرم‌کننده برای شستن آن‌ها کمک بگیرید. برای دستیابی به بهترین نتیجه باید ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۲٫موز، روغن (زیتون و نارگیل) و عسل

نحوه عملکرد: این ماسک که از ترکیب موز با روغن زیتون، روغن نارگیل و عسل به‌وجود می‌آید، هم برای مرطوب‌سازی موها مناسب است و هم برای تغذیه آن‌ها. علاوه بر این، موهای خشک و آسیب‌دیده را هم ترمیم می‌کند. موز، سلامت موها را بهبود می‌بخشد، عسل خاصیت آرام‌بخش دارد و روغن‌ها هم موها را تغذیه می‌کنند.

مناسب برای: موهای خشک و بی‌روح.

دستورالعمل: دو موز رسیده را در مخلوط‌کن بریزید و بعد یک قاشق چای‌خوری به‌ازای هر کدام از این عناصر (یعنی عسل، روغن زیتون و روغن نارگیل) به آن اضافه کنید. سپس ماسک مورد نظر را روی موها و پوست سر ماساژ بدهید. این ماسک ویژه در عرض ۵ دقیقه عمل می‌کند و بعد از گذشت این زمان باید از شامپو بچه برای شستن موها استفاده کنید.

۳٫تخم‌مرغ، شیر و روغن زیتون

نحوه عملکرد: این ماسک که از ترکیب سفیده تخم‌مرغ، شیر پُرچرب و روغن زیتون به‌دست می‌آید، زیبایی موها را دوچندان می‌کند و درخشندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد. ترکیبات تغذیه‌کننده این ماسک هم واقعا بی‌نظیر هستند.

مناسب برای:‌ همه انواع مو.

دستورالعمل: دو سفیده تخم‌مرغ با یک فنجان شیر پُرچرب، دو قاشق چای‌خوری از روغن زیتون فرابکر و چند قطره آب‌لیموی تازه ترکیب کنید. بعد ماسک حاصل‌شده را روی موها ماساژ بدهید و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد باید موها را کاملا آب‌کشی کنید و از شامپو و نرم‌کننده برای شستن موها استفاده کنید.

۴٫شیر بادام و روغن نارگیل

نحوه عملکرد: روغن بادام طبیعی برای تغذیه موها فوق‌العاده است. ترکیب شیر غنی بادام با روغن نارگیل، درخشندگی و صافی بی‌نظیری به موها می‌دهد.

مناسب برای: موهای خشک و وز.

دستورالعمل: ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری از بادام را با یک عدد سفیده تخم‌مرغ و دو قاشق غذاخوری از روغن نارگیل ترکیب کنید. بعد از براش (قلم‌مو) برای پخش کردن ماسک روی موها و پوست سر کمک بگیرید. این ماسک باید تمام شب روی سر باقی بماند و صبح روز بعد با شامپوی ملایم و آب سرد شسته شود. در ادامه هم موها باید به‌طور طبیعی خشک شوند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *