تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

مناسب ترین زمان برای انجام ورزش در طول شبانه روز کدام است؟

بهترین زمان ورزش چه وقت است؟ مناسب ترین زمان برای انجام ورزش در طول شبانه روز کدام است؟ با ما همراه باشید تا از پاسخ این پرسشها آگاه شوید.

طبق جدیدترین بررسیها بهترین زمان برای ورزش ابتدای روز، انجام نرمش پس از بیدار شدن و ۲ ساعت پس از صرف صبحانه است.

نرمش کردن پیش از خوردن صبحانه

نرمش کردن پیش از صبحانه کمک بسیاری به هضم غذا خواهد کرد.

اگر بلافاصله پس از ورزش کردن صبحانه میل کنید؛ این کار برای بدنتان مضر بوده و اثرات جانبی نیز خواهد داشت.

همان طوری که تحرک داشتن پیش از غذا به عمل هضم کمک می کند، انجام فعالیت شدید پس از غذا مضر بوده و باعث اختلال در دستگاه گوارش می شود.

ورزشکاران حرفه ای پیشنهاد می کنند که پس از صرف یک وعده غذایی حداقل باید ۹۰ دقیقه صبر کنید و سپس به ورزش بپردازید.

گرم کردن بدن به چه معنا است؟

بیشتر افرادی که ورزش می کنند با واژه  گرم کردن بدن آشنایی دارند. شما باید پیش از صرف وعده غذایی کمی قدم بزنید یا با شیوه ای دیگر بدن خود را گرم کنید. این سطح از آمادگی بدنی حدوداً ۱۰ دقیقه پس از ورزش کردن شروع می شود و پس از آن می توان گفت که بدن شما گرم شده است.

برای اینکه از تاثیرات مثبت گوارشی ورزش کردن در صبح و پیش از صبحانه بهره مند شوید، فقط کافی است بدنتان را گرم کنید و دمای بدنتان بالا ببرید.

قدم زدن در زمان کوتاه یا انجام حرکتهای کششی می تواند عملکرد بدن را بهبود بخشیده و سوخت و ساز آن را افزایش دهد.

در صورتی که پس از انجام ورزش غذا میل کنید، هضم آن آسانتر خواهد بود. می توانید با درجا زدن، بدن خود را گرم کنید و ضربان قلبتان را بالا ببرید.

زمان مناسب دیگری که می توانید مشغول ورزش کردن شوید، پس از هضم شام است؛ زیرا در این زمان بدنتان آمادگی دریافت وعده جدیدی را در صبح خواهد داشت.

به یاد داشته باشید همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، حتما باید حداقل ۹۰ دقیقه از صرف غذا گذشته باشد؛ در غیر این صورت دستگاه گوارش و بدنتان دچار اختلال خواهد شد.

ورزش کردن متابولیسم بدن را بهبود می بخشد، ورزش کردن متابولیسم بدن را افزایش می دهد، بنابراین اگر پیش از خواب ورزش کنید خواب راحتی نخواهید داشت.

پیشنهاد ما به شما این است که هر روز زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید؛ تا انجام ورزش برای شما تبدیل به یک عادت شود.

تأمین آب بدن پیش از انجام ورزش بسیار مهم است. سعی کنید در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید تا از کم آب شدن بدنتان جلوگیری کنید؛ دو ساعت پیش از انجام ورزش ۲ فنجان آب بنوشید؛

همچنین هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، در حین و پس از ورزش کردن نیز نصف فنجان یا ۱ فنجان آب میل کنید.

به یاد داشته باشید که اگر هنگام صبح ورزش کنید قطعا نسبت به بقیه ساعتهای روز سرحالتر خواهید بود؛ دویدن در صبح از ایجاد اختلال در خواب شب جلوگیری می کند و باعث می شود شبها راحت تر بخوابید.

بر طبق پژوهشهای انجام شده ورزش صبحگاهی باعث کاهش فشار خون و خواب راحت تر می شود و حدوداً ۱۰ درصد فشار خون را پایین تر می آورد.

طبق مطالعات و پژوهشهای انجام گرفته از نظر زمانی نیز بهترین ساعت برای شروع ورزش، ساعت ۷ صبح است. البته گرم کردن و مصرف آب پیش از ورزش کردن را به هیچ وجه فراموش نکنید.

نکته: فراموش نکنید که صبح زود هنوز بدن به طور کامل از خواب بیدار نشده و نباید به خودتان فشار بیاورید؛ انجام حرکتهای کششی پیش از ورزش نیز انعطاف بدنی را بالا برده و از آسیب دیدن بدنتان جلوگیری می کند.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *