تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتیورزش

با چند تمرین ساده درد ناشی از گرفتگی عضلات را از بین ببرید!

تمرینات بدنی یوگا برای دردهای قاعدگی

هر فردی تجربه‌ی متفاوتی از قاعدگی دارد. در برخی زنان این تجربه بدتر از سایرین است. اگر قبل یا زمان قاعدگی گرفتگی عضلات دارید برای رهایی از درد این تمرینات بدنی یوگا را انجام دهید. پس با عطارباشی همراه شوید.

هدف از این تمرینات استراحت و انجام برخی حرکات کششی برای کمک به رهایی از درد حاصل از گرفتگی عضلات است. همچنین می‌توانید از چند بالش یا پتو نیز استفاده کنید. در این قسمت با چند روش معمول آشنا می‌شویم.

به خودتان فضا دهید

در تمامی تمرینات بدنی یوگا برای دردهای قاعدگی باید از حرکات راحت و بدون فشار استفاده کرد. به جای حرکاتی که به بدنتان فشار وارد کند مانند حرکت لوتوس از حرکات راحت‌تر استفاده کرده و به خودتان فضای بیشتری دهید.

چرخش شانه

چهارزانو روی یک پتو یا باش بنشینید. دست‌ها را روی ران یا زانوهای خود قرار دهید و شانه‌های خود را در دایره‌های کوچک  به سمت جلو یا عقب بچرخانید.

چرخش گردن

یکی دیگر از تمرینات بدنی یوگا برای دردهای قاعدگی چرخش گردن می‌باشد. چشمان خود را بسته، سر و گردن خود را در نیم دایره‌ای به سمت جلو و عقب بچرخانید.

حرکت گربه-گاو

چندین مرتبه حرکت‌های گربه و گاو را برای کشش پشت کمر انجام دهید. برای راحتی بیشتر پتو را زیر زانوهای خود قرار دهید.

حرکت بالشی

زانو زده و ۲ یا ۳ عدد بالش مقابل خود روی هم بچینید به گونه‌ای که کمی هم بین زانوهایتان قرار بگیرد. روی بالش‌ها لم داده و سر خود را به یک سمت بچرخانید. دست‌های خود را نیز دو طرف بالش قرار دهید. ۵ بار نفس عمیق بکشید. سر خود را به سمت دیگر چرخانده و ۵ نفس عمیق دیگر بکشید.

چرخش باسن

زانو بزنید. بازوهایتان را مقابل خود روی تشک بکشید و باسن خود را روی پاهایتان قرار دهید. باسن خود را به آرامی جلو و عقب بکشید.

امیدواریم بعد از انجام این تمرینات بدنی یوگا برای دردهای قاعدگی حس بهتری داشته باشید.

منبع: اینفو سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *