داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

توصیه های تغذیه ای برای سوداوی‌ها در ماه رمضان

سوداوی‌ها بسیار رویایی و زودرنج هستند و گاهی نفرت به‌سرعت جای عشق را برای‌شان می‌گیرد. پوست‌شان خشک و حساس است و انسداد عروقی در آن‌ها بیشتر از دیگر مزاج‌هاست. صاحبان این مزاج ممکن است بسیار چاق یا بسیار لاغر باشند. اشتهای نامرتب و ریزه‌خواری دائم و به‌اصطلاح نوک زدن به غذا دارند.

سوداوی‌ها و رمضان

اگر مزاج‌تان سرد و خشک است در ماه مبارک رمضان، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

روزه‌داران دارای مزاج سرد و خشک باید از مصرف مواد خشک بپرهیزند و مانند روزه‌داران گرم و خشک، کمتر از خشکبارها استفاده کرده و مصلحات را مصرف کنند، با این تفاوت که مصلحات باید دارای مزاج گرم و تر باشد. به عنوان مثال شربت‌های لعاب‌دار با مزاج گرم مانند شربت سکنجبین عسلی، شربت اسطوخودوس و نعناع و شربت بالنگ، سیب و گلابی بخورند.
غذاهایی مانند خورش گوشت گوساله‌ی بسیار جوان با دارچین و خواباندن آن در زنجبیل، زیره و پیاز و کمی نمک، پرندگان شکاری، گوشت گوسفند، خوراک میگو، غذاهای سنتی مانند شیر برنج عسلی، حریره‌ی بادام، شله‌زرد زعفرانی یا دارچینی و … برای این افراد مفید است.
میوه‌های گرم مانند انگور، آناناس، انجیر سفید و قرمز، توت سفید و سبزیجات گرم مانند مرزه، ترخون، تره، ریحان سبز و بنفش، پیازچه، شوید، شاهی، برگ و ساقه‌ی لطیف کرفس و کنگر به شکل خام و پخته مصرف شود.
دمنوش‌های مفید برای این گروه عبارتند از گاوزبان، بابونه، گزنه، اسطوخودوس، نعناع و پونه و امثال آن با عسل.

منبع: مجله نیک ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *