داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

معالجه بیماری پارکینسون با معجون خانگی

بیماری فلج رعشه ای که در طب مدرن آن را پارکینسون می نامند، از جمله بیماری هایی است که در قرن جدید گسترش پیدا کرده است. ابتلا به این بیماری، به این معنی است که مشکلی برای سلول های خاص عصبی پیش آمده که حرکت و کنترل اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری پارکینسون پیش رونده است و در طول زمان شدت می یابد، اما در طب سنتی درمان های گیاهی وجود دارد که به کاهش علائم و عوارض این بیماری کمک کرده و در درمان بیماری پارکینسون موثر هستند. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

درمان بیماری پارکینسون

در یک مغز طبیعی، بعضی از سلول های عصبی، ماده ای شیمیایی به نام ((دوپامین)) تولید می کنند که یک انتقال دهنده ی پیام عصبی در مغز است و باعث حرکات نرم و مناسب ماهیچه ها می شود. در بیماران مبتلا به پارکینسون بیش از ۸۰ درصد سلول های تولید کننده ی دوپامین از بین می روند یا دچار مشکل می شوند، به همین دلیل فرد در کنترل حرکات ماهیچه ای خود دچار مشکل می شود. علائم اولیه ی بیماری معمولا خفیف است و به همین دلیل بسیاری از افراد آن را جزو کهولت سن می دانند، اما به مرور زمان این علائم شدت می یابند. در طول زمان بیماری همه عضلات بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث مشکلاتی مثل یبوست شود. در مرحله ی بعدی فرد مبتلا به بیماری، چهره ای بی حالت پیدا می کند و در صحبت کردن دچار مشکلاتی می شود.

علائم بیماری

علائم بیماری معمولا در ۵۰ تا ۶۰ سالگی ظاهر می شوند، اما ممکن است در بعضی افراد این عارضه زودتر بروز کند.

– لرزش و رعشه ی دست ها، بازوها، پاها و سر یکی از بارزترین نشانه های بیماری است. گرچه همه افرادی که به این بیماری مبتلا هستند. این نشانه را ندارند. رعشه اغلب در یک بازو، پا یا یک طرف بدن شروع می شود و در زمان بیداری که بازوها با پای آسیب دیده حرکت ندارد، بدتر می شود.

– خشکی عضلات

– کندی حرکات

– عدم تعادل به خصوص هنگام راه رفتن

درمان بیماری پارکینسون

درمان بیماری پارکینسون با دارچین

بر اساس برخی تحقیقات، مصرف دارچین در درمان ضایعات مغزی ناشی از ابتلا به پارکینسون، میزان پروتئین های«پارکین و دی جی ۱» کاهش می یابد. ترکیبی به نام «بنزوات سدیم» که در دارچین موجود است، در کنترل میزان تولید این پروتئین ها اثر مثبت دارد. وقتی دارچین مصرف می شود، این ترکیب در مغز مانع از تحلیل این دو پروتئین است. همچنین دارچین در حفظ نورون های مغزی موثر بوده و سالم بودن نورون ها به معنی تولید دوپامین در حد طبیعی است. بیماران باید صبح ناشتا، دارچین، عسل و آب جوش را ترکیب و میل کنند.

عرقیات گیاهی

مصرف روزانه و به مقدار معین عرقیات گیاهی یا طبع گرم مانند بیدمشک، بابونه و نعناع و انواع دم کردنی ها از ایجاد فشارهای عصبی و عوارض بیماری پارکینسون شامل گرفتگی عضلات، رعشه و بی خوابی پیشگیری می کند.

درمان بیماری پارکینسون با رژیم غذایی

– از آن جا که اسید آمینه – L فنیل الاتین ممکن است به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک کند، مواد غذایی مانند بادام ، مغزها، گردو، کدوتنبل ،کنجد و … را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

– با مشورت پزشک، مقدار پروتئین رژیم غذایی باید به هفت گرم در روز کاهش یابد. به جای مصرف گوشت و ماکیان، سایر منابع پروتئین مانند جو، سویا، ماست، لوبیا و عدس استفاده شود.

– از مصرف باقلا خودداری شود. باقلا حاوی دوپامین است و مصرف بیش از یک دوم لیوان آن همراه داروهای شیمیایی تجویز شده این بیماری، می تواند باعث بروز علائم ناشی از مصرف زیاد دوپامین شود.

– سعی کنید سه چهارم دریافت غذایی شما از خوراکی های خام مانند دانه ها و مغزها باشد.

تغییر سبک زندگی

– فعالیت جسمی روزانه می تواند به عملکرد طبیعی عضلات کمک کند. پیاده روی، شنا و حرکات کششی باعث حرکت عضلات و پمپ قلب می شود.

منبع: مجله نیک‌ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *