تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

روش هایی برای اینکه بدون احساس خستگی، در دویدن رکورد بزنیم

آیا می‌دانید که چگونه بدون احساس خستگی، در دویدن رکورد بزنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به پاسخ این پرسش برسید. همه ما می‌دانیم که اگر بخواهیم چندین کیلومتر بدویم، تا این حد دویدن اصلا کار آسانی نیست.

چگونه بدون احساس خستگی، در دویدن رکورد بزنیم؟

بیشتر افراد پس از اینکه مدتی می دوند یا تمرین دو را در برنامه ورزشی خود انجام می‌دهند، نفس نفس می‌زنند و از دویدن دست می کشند؛ اما شما مطمئن باشید که با انجام تمرینها و حرکتهای کاربردی و مناسبی که در ادامه می‌آید، می‌توانید به این خواسته و حتی فراتر از آنچه فکر می‌کنید دست یابید!

امروزه مشکلی که بیشتر افراد با آن روبه‌رو هستند این است که دویدن را خیلی سرعتی یا قدرتی شروع می کنند؛ آنها نمی‌توانند هنگام دویدن سرعت مناسبی داشته باشند و به همین دلیل بسیار زود خسته می شوند، سعی کنید در آغاز دویدن تا جایی که می توانید این کار را آهسته انجام دهید.

شما پیش از اینکه بتوانید بدوید باید توانایی راه رفتن در زمان تقریبا طولانی را داشته باشید؛ وقتی توانستید یک ساعت کامل راه بروید، به شما این مژده را می‌دهیم که دیگر آماده دویدن شده اید.

همچنین شما می‌توانید این برنامه ورزشی را  هم در باشگاه و هم بیرون از خانه و فضای باز و یا بر روی دستگاه تردمیل انجام داده و تمرین کنید؛ در اینجا این نکته را به یاد داشته باشید که سرعت انجام تمرین و حرکت هیچ اهمیتی ندارد؛ نیز حتما به خاطر داشته باشید که آهسته راه بروید تا بتوانید تمامی تمرینها و حرکتها را بدون خستگی اجرا کرده و به اتمام برسانید.

زمان مورد نیاز: دو یا سه جلسه ۲۰ دقیقه ای در هفته برای چهار هفته

فواید: افزایش توان قلبی و عروقی


زمانی که شما این برنامه تمرینی را با موفقیت اجرا و تمرین کنید، دیگر خواهید توانست کیلومترها بدون خستگی بدوید.

نکته‌هایی برای انجام برنامه تمرینی

▪ پیش از انجام این برنامه تمرینی مفید، حتماً با ۳ تا ۵ دقیقه دویدن، بدن خود را گرم کنید؛ همچنین پس از اینکه تمرین‌تان تمام شد، ۳ تا ۵۵ دقیقه بدنتان را سرد کنید و نیز انجام حرکتهای کششی را فراموش نکنید!

▪ یادتان باشد که حتما پس از انجام ۱ تا ۲ بار تمرینهای هوازی در هفته، استراحت کنید؛ استراحت کردن به اندازه تمرین کردن مهم است؛ زیرا به تناسب اندامتان کمک خواهد کرد.

▪ شما باید حتما تغذیه مناسب داشته باشید؛ اگر خوراکی و غذای درست و مفید نمی‌خورید، شک نکنید که متاسفانه موفق نخواهید شد؛ زیرا ذخیره سوخت شما در بدنتان، درست به اندازه تمرینهای ورزشی دارای اهمیت است. یاد بگیرید که چه خوراکیهایی برای پیش و پس از تمرین‌تان مفید است، تا هرچه زودتر به نتیجه مورد نظر برسید.

▪ ابتکار به خرج دهید و همه چیز را با هم ترکیب کنید؛ همان‌ طور که داخل جدولی که  در بالا آمده نشان داده شد، در کنار ۲ تا ۳۳ بار تمرین کردن در هفته، راه دیگری پیدا کنید که برنامه همیشگی تمرین هوازی را نیز تغییر دهید.

▪ حتما ثابت قدم باشید؛ اگر تمرین دویدن را به طور منظم ادامه ندهید، به راحتی تحملی که در طی چند هفته انجام تمرینهای بالا به دست آورده بودید را از دست خواهید داد. بر طبق یک برنامه منظم، به دویدن ادامه دهید. هدف خود را بر روی انجام ۲ تا ۳ بار تمرین در هفته تنظیم کنید تا وقتی که به تناسب اندام دلخواه رسیدید، بتوانید بدن خود را در همان وضعیت نگه داشته و حفظ کنید؛ پس از مدتی سعی کنید سرعت و مسافت خود را بیشتر از قبل کنید و هر بار رکورد قبلی خود را بزنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *