پرهیزاتسلامتیگوش و بینینکات سلامتی

این دارو ها را حتما در جعبه امداد آلرژی خود داشته باشید.

به هنگام بروز آلرژی، مخصوصاً اگر سابقه‌ی آن را داشته‌اید، باید برای مقابله با آن آماده باشید و به همین دلیل به یک جعبه امداد آلرژی نیاز خواهید داشت

افرادی که به آلرژی مبتلا هستند باید همیشه برای مقابله با آن آماده باشند. چراکه گاهی اوقات بدون اینکه بدانند در معرض آلرژن ها قرار می‌گیرند. توصیه‌ی ما به شما داشتن یک جعبه امداد آلرژی است. با ما همراه باشید تا وسایل و داروهایی که باید برای مقابله با آلرژی در جعبه امداد آلرژی خود داشته باشید را بشناسید.

قطره‌های چشم

زمانی که آلرژی شمارا با چشمانی سرخ که خارش دارند روبه‌رو می‌کنند، قطره‌های چشم می‌توانند به کمک شما بیایند. این قطره‌ها التهاب را کم می‌کنند و با این کار چشمان شمارا از خارش، اشک و یا تورم نجات می‌دهند. از قطره‌های آنتی‌هیستامین که دارای کتوتیفن هستند به هنگام خارج شدن از خانه استفاده کنید تا از عوارض آلرژی در امان بمانید. همچنین اشک مصنوعی نیز در جعبه امداد آلرژی خود داشته باشید تا بتوانید با کمک آن آلرژن های درون چشمان خود را بشویید.

قرص‌های ضد احتقان

اگر به هنگام آلرژی احساس خفگی و گرفتگی به سراغ شما می‌آید، به قرص‌های ضد احتقان در جعبه امداد آلرژی خود نیاز خواهید داشت. این داروها بافت‌های راه تنفسی شمارا که به دلیل آلرژی ورم‌کرده و راه تنفس را تنگ کرده‌اند را باز می‌کنند. این داروها به‌عنوان قرص و بدون نسخه به فروش می‌رسند و برخی از آن‌ها حاوی آنتی‌هیستامین هستند.

نکته: اگر به مشکلاتی نظیر فشارخون، گلوکوم یا مشکلات تیروئید دچار هستید، قبل از مصرف این داروها با یک پزشک مشورت کنید.

اسپری بینی

این افشانه‌ها معمولاً اولین انتخاب شما خواهند بود. اگر داخل بینی شما خشک است، برای نرم کردن آن از اسپری بینی حاوی نمک استفاده کنید. داروهای ضد احتقان نیز به‌صورت اسپری موجود هستند. به‌هیچ‌عنوان از این افشانه‌ها بیشتر از سه روز پیاپی استفاده نکنید؛ استفاده‌ی بیشتر می‌تواند باعث بدتر شدن عوارض آلرژی شود.

آنتی‌هیستامین

برای مقابله با آب‌ریزش بینی، عطسه و خارش و آب ریزی چشم به آنتی‌هیستامین احتیاج خواهید داشت. این دارو ماده‌ای به نام هیستامین را در بدن شما خنثی می‌کند. هیستامین زمانی که تحت تأثیر آلرژن ها قرار بگیرید، توسط سیستم ایمنی بدن شما ترشح می‌شود. این داروها به‌شدت خواب‌آور هستند اما انواع جدید آن‌ها کم‌تر خواب را به چشمان شما می‌آورند. حتماً با پزشک داروخانه در مورد آنتی‌هیستامین‌ها صحبت کنید. به‌خصوص اگر قرار است که پس از استفاده از آن‌ها رانندگی کنید.

منبع: اینفو سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *