داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

با خواص بی‌نظیر نارگیل خشک آشنا شوید

نارگیل خشک شده میتواند یک خوراکی خوشمزه و پرخاصیت باشد و تنوع خوبی به برنامه غذایی شما دهد. شاید برخی فکر کنند که نارگیل با از دست دادن رطوبت و آب خود، خواصش را نیز از دست میدهد، اما به هیچ وجه اینطور نیست و این تصور کاملا غلط میباشد. در این نوشتار به بررسی خواص درمانی نارگیل خشک میپردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

نارگیل خشک

نارگیل خـشک حاوی مواد غذایی اساسی همچون فیبر، مس، منگنز و سلیسیم است. برای یک زندگی سالم نارگـیل خشک بهترین خشکباری است که می‌توانید در رژیم غذایی خود وارد کنید.

قلب سالم

نارگیل خـشک از نظر فیبر غنی است و به سلامتی قلب کمک می‌کند. مردان به ۳۸ گرم فیبر و زنان به ۲۵ گرم فیبر نیاز دارند. با خوردن نارگـیل خشک تمامی فیبر مورد نیاز خود را تامین می‌کنید که باعث سلامتی قلب شما می شود.

بهبود عملکرد مغز

اگر خواهان مغزی تیزهوش هستید نارگیـل خشک را در برنامه غذایی خود وارد کنید. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد نارگیل خشک عملکرد مغز را تقویت می‌کند. نارگیل خشک می‌تواند جلوی پیشروی بیماریهای مغزی مانند الزایمر را بگیرد.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

با ۵.۲ میلیگرم سیلیسیم، نارگیل خشک سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. با خوردن نارگیل خـشک خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها کاهش می‌یابد.

جلوگیری از ناباروری مردان

نارگیل خـشک با مواد معدنی‌اش واقعا جلوی ناباروری مردان را می‌گیرد. علم پزشکی در آزمایش‌های مختلف این موضوع را به اثبات رسانده است. با مصرف نارگیل خشک بدن سلنیوم تولید می‌کند که مانع ناباروری مردان می‌شود.

کاهش کم خونی

زنان به ویژه در بعضی از سنین دچار کم خونی می‌شوند. این بخاطر کمبود آهن در بدن است و می‌تواند مشکلات بهداشتی زیادی را بوجود بیاورد. نارگیل خشک که سرشار از آهن است می‌تواند جلوی کم خونی را بگیرد. کمی نارگیل خـشک به غذای خود اضافه کنید و نتیجه آن را ببینید.

کاهش خطر سرطان

بسیاری از مواد غذایی موجود در نارگیـل خشک می‌توانند با سلول‌های سرطانی مبارزه کنند. با نارگیل خشک به ویژه جلوی سرطان روده و پرستات را بگیرید.

مشکلات گوارشی را فراموش کنید

نارگیل خشک بسیاری از مشکلات گوارشی مانند یبوست، زخم اثنی‌عشر و هموروید را برطرف می‌کند. نارگیل خشـک عوارض جانبی ندارد و در هر سنی که باشید می‌توانید آن را مصرف کنید.

جلوگیری از آرتروز

با خوردن روزانه نارگیل خشـک از مشکلاتی مانند آرتروز (درد مفاصل) و پوکی استخوان جلوگیری کنید. نارگیـل خشک مواد معدنی بسیاری دارد که به تقویت مفاصل شما کمک می‌کند و بدن شما را سالم نگه‌ می‌دارد.

منبع: جام جم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *