داروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

روش‌های طبیعی و خانگی برای درمان نقرس

نقرس نوعی از آرتریت است که معمولا باعث بروز درد در ناحیه شست پا می‌شود. البته نقرس تنها محدود به شست پا نیست و می‌تواند در سایر مفاصل کوچک دست‌ها و پاها نیز دیده شود. افرادی که نقرس را تجربه کرده‌اند می‌دانند که این عارضه می‌تواند حتی انجام ساده‌ترین کارها مانند راه رفتن را مشکل سازد. خوشبختانه روش‌های طبیعی و کارسازی برای درمان نقرس وجود دارد.

درمان نقرس

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» قبل از اینکه به بررسی روش‌های درمانی بپردازیم، در ابتدا قصد داریم غذاهای ممنوعه را در روند درمانی نقرس معرفی کنیم. اگر به دنبال درمان نقرس هستید، از خوردن این غذاها خودداری کنید:

-گوشت اندام‌های درونی مانند کبد

-گوشت گاو

-گوشت بره

-گوشت خوک

-ماهی کولی

-میگو

-خرچنگ

-حلزون اسکالوپ

-مرغ

-نوشیدنی‌های الکلی (به خصوص آبجو)

-مارچوبه

-قارچ

-غذاها و نوشیدنی‌هایی که مقدار زیادی فروکتوز دارند، مانند شربت ذرت

روش‌های درمانی نقرس

آب گیلاس و آلبالو

هنگام شعله‌ور شدن نقرس، اغلب افراد به سراغ آسپرین می‌روند، اما جالب است بدانید که آسپرین می‌تواند مشکل را شدید‌تر کند. عصاره آلبالو می‌تواند به کاهش التهاب کمک کرده و درد ناشی از نقرس را کاهش دهد. مصرف روزانه ۲ قاشق غذاخوری از آب آلبالو غلیظ می‌تواند فواید بسیاری برایتان داشته باشد. همچنین می‌توانید برای درمان نقرس روزی ۲۰ عدد گیلاس میل کنید.

کرفس و دانه‌های آن

مطالعات نشان می‌دهند که بیش از ۲۰ ترکیبِ ضدالتهابی در کرفس و دانه‌های آن وجود دارند. شما می‌توانید به راحتی کرفس را خام میل کرده و یا دانه‌های آن یا خودِ کرفس را به سوپ، سالاد، خوراک و غذاهای دیگر اضافه کنید.

درمان نقرس

سرکه سیب

نوشیدن یک لیوان آب به همراه یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب می‌تواند برای بهبود و درمان نقرس مفید باشد. هنگام خرید سرکه سیب حواستان باشد که نوع پاستوریزه‌ی آن را تهیه نکنید، زیرا فرآیند پاستوریزه کردن، باکتری‌های مفید موجود در سرکه را از بین میبرد. این باکتری‌ها به کاهش و بهبود التهاب کمک می‌کنند. سرکه سیب همچنین حاوی اسید کلروژنیک است که در کاهش التهاب ناشی از نقرس بسیار موثر می‌باشد.

زنجبیل

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که زنجبیل برای بهبود انواع مختلفی از آرتریت مفید است. استئوآرتریت، رماتیسم مفصلی و نقرس از این دست موارد هستند. برای درمان نقرس ، زنجبیل تازه انتخاب بهتری است اما خشک شده‌ی آن نیز میتواند موثر باشد. زنجبیل تازه یا خشک شده‌ را تهیه کرده و به دستورهای غذایی مختلف مثل سوپ، خوراک، نودل و… اضافه کنید. همچنین می‌توانید چای زنجبیل درست کرده و از خواص درمانی آن برای نقرس بهره‌مند شوید.

آب

همه می‌دانیم که تامین کردن آب مورد نیاز بدن بسیار مهم است، اما اهمیت این موضوع برای بیماران مبتلا به نقرس دوبرابر میشود. زیرا تامین بودن آبِ بدن کمک می‌کند تا اسید اوریکِ اضافه‌ی بدن سریع‌تر دفع شود. افزایش اسید اوریک در مفاصل بدن یکی از علل اصلی بروز نقرس میباشد.

نکته: فراموش نکنید که اضافه وزن و چاقی نیز می‌تواند از عوامل بروز نقرس باشد. سعی کنید از رژیم‌هایی که سرشار از پروتئین حیوانی هستند دوری کرده تا بتوانید با کاهش وزن به درمان نقرس کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *