تغذیه و تناسب اندامخواص میوه ها

با چند خاصیت آووکادو آشنا شوید

آووکادو یکی از میوه‌هایی است که شامل چربی‌های سالم و اشباع نشده میباشد. چربی‌های سالم تـأثیر مثبتی بر روی درجه انسولین و قند خون دارند و ریسک دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهند. در ادامه نگاهی به چند خاصیت آووکادو خواهیم داشت. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

خاصیت آووکادو

لوری زانینی که متخصص تغذیه ساکن لس‌آنجلس و سخنگوی «انجمن تغذیه و رژیم» است، درباره خاصیت آووکادو می‌گوید: اکثر چربی‌های موجود در آووکادو اشباع نشده هستند. این چربی‌ها به خاطر مزایای ضد تورم و پایین آوردن کلسترول و ریسک بیماری‌های قلبی شناخته می‌شوند.

بعضی تحقیق‌ها همچنین نشان می‌دهند که چربی سالم می‌تواند تأثیری مثبت روی درجه انسولین و قند خون داشته باشد و ریسک دیابت نوع دوم را کاهش دهد. زانینی اضافه می‌کند: «علاوه بر این، آووکادوبه طور طبیعی سدیم و کلسترول ندارد.»

آووکادو همچنین پر از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که بدن ما برای درست عمل کردن به آن‌ها نیاز دارد. یکی از آن ها ویتامینK است که به لخته شدن عادی خون و به استخوان‌های ضعیف کمک می‌کند. ویتامین C نیز به رشد و ترمیم سلول‌ها از پوست تا عصب کمک می‌کند و یک ضد اکسیدان هم هست.

ویتامین B۶ موجود در آووکادو به سیستم دفاعی، عصب‌ها و شکل گیری سلول‌های خونی قرمز کمک میکند و ویتامین E هم به بدن در ساختن سلول‌های قرمز خونی یاری می‌رساند و سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. این ویتامین یک ضد اکسیدان هم هست و برای سلامت پوست و مو ضرورت دارد.

از سوی دیگر، فولات (Folate) موجود در آووکادو به یاری سلامت سلول و پوست می‌آید. علاوه بر این، در جنین در حال رشد هم به رشد کامل مغز و ستون فقرات کمک می‌کند و به این ترتیب برای زنان باردار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خاصیت آووکادو

زانینی می‌گوید این میوه برای جلوگیری از یک نوع کم خونی هم بسیار مهم است.

منیزیم هم در آووکادو وجود دارد که برای عملکرد عضله و عصب اهمیت دارد و علاوه بر این از سلامت سیستم ایمنی و قدرت استخوان حمایت می‌کند، قند خون را تنظیم می‌کند و به تولید انرژی کمک می کند.

خاصیت آووکادو برای درمان میگرن: برای آن دسته از افراد که از میگرن رنج می برند، استفاده بیشتر از منیزیم می تواند به جلوگیری از بروز این بیماری کمک کند. پتاسیم هم الکترولیتی است که به حفظ توازن نرمال مایع در بدن کمک می‌کند، به یاری عملکرد عصب و عضله می رود و ضربان قلب را نرمال نگه می دارد.

آووکادو، فیبر هم دارد که کلسترول را پایین می‌آورد، قند خون را متوازن می‌کند و در حفظ کردن وزن سالم هم تاثیرگذار است. مثل بسیاری از میوه‌ها، آووکادوها فیبرهای حل شدنی و غیرحلال هم دارد.

این میوه یک کاروتینوئید به نام لوتئین (Lutein) هم دارد که برای سلامت چشم خیلی مفید است. تحقیق‌ها نشان داده‌اند که لوتئین می‌تواند از بیماری‌های چشمی جلوگیری کند و دلیل این امر تا حدودی به این خاطر است که نور آبی آسیب رسان را جذب می‌کند. لوتئین هم یک ضد اکسیدان است.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *