داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان سردردهای میگرنی با گیاهان دارویی

اگر شما هم جز یکی از میلیونها نفر مبتلا به سردردهای میگرنی هستید، می دانید که سردردهای میگرنی یک سردرد معمولی نیست، درد های شدید، ضربان داری است که بسیار ناتوان کننده است و بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در طول سردردهای میگرنی خود قادر به هیچ کاری نبوده و زندگی عادی آنها مختل می شود.

شاید شما هم جز کسانی هستید که از مصرف قرص و داروهای شیمیایی خسته شده اید و دنبال درمانهای گیاهی و طبیعی هستید. در مطلب زیر به معرفی گیاهان دارویی که در درمان سردردهای میگرنی تا حدودی می توانند موثر باشند می پردازیم.

همواره به این موضوع توجه داشته باشید که قبل از مصرف گیاهان دارویی در درمان سردردهای میگرنی خود موارد احتیاط را در نظرگرفته و با پزشک خود مشورت نمایید.

• گیاه بابونه گاوی موثر در درمان سردردهای میگرنی

گیاه بابونه گاوی موثر در درمان سردردهای میگرنی

تاریخچه استفاده از گیاه بابونه گاوی به یونان باستان در قرن پنجم میلادی باز می گردد. در آن زمان از گیاه بابونه گاوی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شد. معمولا برگها، گل و ساقه این گیاه را خشک می کردند و از آنها در درمان بیماری هایی نظیر میگرن، تب، التهاب، سرگیجه و بیماری های تنفسی استفاده می کردند.

نفخ، زخم های دهانی و تهوع عوارض جانبی گزارش شده پس از مصرف گیاه بابونه گاوی است. توصیه می شود زنان باردار و کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند از مصرف این گیاه خودداری نمایند.

• نعنا فلفلی گیاهی برای درمان سردردهای میگرنی

گیاه نعنا فلفلی بومی کشورهای آمریکای شمالی، آسیا و اروپا است. از دیرباز از گیاه نعنا فلفلی برای درمان سردردهای میگرنی، مشکلات گوارشی، تهوع و گرفتگی عضلات استفاده می شده است. منتول موجود در گیاه نعنا فلفلی نقش موثری در درمان سردردهای میگرنی دارد. روغن این گیاه در داروخانه ها به شکل کپسول وجود دارد و می توان آن را تهیه و مصرف کرد.

• گیاه ویلو تسکین دهنده سردردهای میگرنی

گیاه ویلو نوعی بید است که حاوی آسپرین طبیعی است و در کشورهای اروپایی، آسیایی و کشورهای شمال قاره آمریکا یافت می شود. در زمانهای گذشته مردم پوست این درخت را می جویدند تا تبشان کاهش یابد و دردهایشان تسکین یابد.

سالها بعد مردم کشور چین از گیاه ویلو برای درمان بیماری هایی نظیر استئوآرتریت، سردردهای میگرنی و کمر درد استفاده می کردند. امروزه صنعت داروسازی عصاره این گیاه را به شکل کپسول درآورده و در داروخانه ها موجود می باشد.

• زنجبیل، گیاهی مفید برای سردرهای میگرنی

زنجبیل، گیاهی مفید برای سردرهای میگرنی

حتما با گیاه زنجبیل آشنا هستید. این گیاه بومی کشورهای آسیایی است و بیش از ۲۰۰۰ سال در طب سنتی چین برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است. زنجبیل اثرات ضدالتهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد و در درمان بیماریهایی نظیر سردردهای میگرنی، تهوع، سرماخوردگی، مشکلات عصبی و آرتریت موثر است. نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داد که مصرف پودر گیاه زنجبیل برای درمان سردردهای میگرنی اثراتی شبیه داروی سوماتریپتان (نوعی دارو برای درمانسردردهای میگرنی) با عوارض جانبی کمتر دارد. در هنگام مصرف گیاه زنجبیل همواره به این نکته توجه کنید که همزمان با داروهای رقیق کننده خون مصرف نشود زیرا این گیاه با این نوع داروها تداخل ایجاد می کند.

• سنبل الطیب را برای درمان سردردهای میگرنی خود فراموش نکنید

سنبل الطیب برای درمان سردردهای میگرنی

گیاه سنبل الطیب از قدیم به گیاه آرامش بخش معروف بوده است و از این گیاه برای درمان بی خوابی استفاده می کردند ولی این گیاه کاربردهای دیگری نیز دارد. تحقیقات نشان داده است که مصرف دم کرده گیاه سنبل الطیب نقش موثری در کاهش استرس، ایجاد آرامش و کاهش دردهای میگرنی دارد.

• دانه گشنیز و درمان سردردهای میگرنی

بیش از ۷۰۰۰ سال است که مردم کشورهای مختلف از دانه گشنیز برای درمان بیماری های مختلف خود استفاده می کنند. این گیاه نقش موثری در درمان آلرژیها، دیابت و سردردهای میگرنی دارد. گفته می شود بخور با این گیاه دردهای میگرنی را تسکین می دهد. مبتلایان به میگرن می توانند این گیاه را به سالادهای خود اضافه کنند و یا دانه آنرا بجوند و یا آنرا به شکل دم کرده مصرف نمایند.

منبع: آوای سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *