داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

تسکین سردرد با ۵ خوراکی طبیعی

آیا شما مستعد سردردهای آزاردهنده و میگرنی هستید؟ اگر جواب مثبت است، باید تغییراتی را در برنامه‌ی غذایی خود اعمال کنید تا بخشی از روند درمانی خود را از طریق خورد و خوراکتان انجام دهید. در ادامه ۵ خوراکی طبیعی که به تسکین سردرد و میگرن کمک می‌کنند را معرفی خواهیم کرد.

تسکین سردرد

زنجبیل

به گزارش عطارباشی به نقل از «تودی» این ریشه‌ی گیاهی تند و تیز توانایی این را دارد که پروستاگلاندین‌ها (انتقال دهنده‌های عصبی که در بروز التهاب نقش دارند) را مسدود کند. این انتقال دهنده ها می‌توانند باعث تورم خفیف مغز شده و به سردرد منجر شوند. زنجبیل قدرت این را دارد که به تسکین سردرد میگرنی کمک کند و بعلاوه در رفع کردن حالت تهوع موثر است که معمولا با سردردهای شدید همراه است.

*زنجبیل تازه را رنده کرده و به بشقاب غذای خود اضافه کنید.

ماهی خال خالی

این ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ بوده که از چربی‌های مفید و بسیاری ضروری هستند. امگا-۳ دارای خواص ضدالتهابی بوده و همچنین از عصب‌‌ها محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که دریافت این نوع از چربی‌ها میتواند به کاهش فرکانس، مدت زمان و شدت سردرد‌ کمک کند. اگر ماهی خال خالی را دوست ندارید، می‌توانید از جایگزین‌های دیگری مانند ماهی سالمون یا ساردین استفاده کنید.

ماست ساده

ماست سرشار از ریبوفلاوین است. این ماده بخشی از ویتامین ب کمپلکس میباشد که در کاهش حملات میگرنی موثر است. همچنین ماست ممکن است اثر مثبتی در افزایش اثربخشی داروهای پیشگیری از میگرن داشته باشد. اگر میانه‌ی خوبی با ماست ندارید، میتوانید از تخم مرغ استفاده کنید که این نوع از ویتامین ب را در خود جای داده است.

اسفناج

سبزیجات برگدار سرشار از منیزیم هستند که دارویی قوی برای مقابله با میگرن و تسکین سردرد میباشد. هر فنجان اسفناج حاوی ۲۴میلی‌گرم منیزیم است. مطالعات نشان می‌دهند که دریافت منظم منیزیم می‌تواند حملات میگرنی را تا ۴۱.۲درصد کاهش دهد.

هندوانه

کمبود آب بدن می‌تواند نقش مهمی در بروز سردرد داشته باشد. کمبود آب سبب می‌شود تا حجم خون افت کند و در نتیجه اکسیژن کافی از طریق خون به مغزتان نرسد، چنین مشکلی می‌تواند گیرنده‌های درد موجود در مغز را تحت تاثیر قرار دهد. سعی کنید همیشه به مقدار مناسب آب میل کنید. استفاده از میوه‌های آبدار مانند هندوانه، خیار، کرفس و هویج نیز بسیار خوب است و کمک می‌کند تا در طول روز آب مورد نیاز بدنتان تامین باشد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *