اقداماتی کوچک و بزرگ برای کاهش وزن بیشتر - مجله سلامتی عطارباشی

اقداماتی کوچک و بزرگ برای کاهش وزن بیشتر

برای دستیابی به وزن ایده‌آل باید تصمیم گرفت. برای اینکه در امر کاهش وزن موفق باشید باید مواردی که می‌توانند در رسیدن به هدف به شما کمک کنند را یادداشت و دقیقا اجرا نمایید.

لیست اقدامات كوچك و قابل اجرا

توصیه می‌شود موارد زیر را بارها و بارها مطالعه فرمایید تا از حالت تئوری به صورت تغییر رفتار شما درآید.

۱- روزانه ۸-۶ لیوان آب خواهم نوشید (كه به راحتی قابل اجرا و عملی میباشد) (نوشیدن آب در حین غذا خوردن توصیه نمیشود).

۲- یك تا دو ایستگاه مانده به مقصد زودتر از اتوبوس، تاكسی یا هر وسیله نقلیه دیگر پیاده شده و بقیه راه را بدون استفاده از وسیله نقلیه راه خواهم پیمود.

۳- بیشتر مواقع از غذاهایی كه در منزل تهیه شده‌اند در ساعت معین و محل مشخص استفاده خواهم كرد و از ریزه‌خواری و ناخنك‌زدن‌های مداوم خودداری خواهم نمود.

۴- فقط هر چند هفته یا ماهی یكبار بیرون از خانه غذا خواهم خورد.

۵- چیپس، نوشابه، پفك و شیرینی‌های خامه‌ای را از لیست خریدها حذف یا تعدیل می‌كنم.

۶- هر روز فقط ۵۰ كیلوكالری (در مرحله اول با حذف تنقلاب بی‌ارزش) از مقدار انرژی دریافتی فعلی خود خواهم كاست و به یاد خواهم آورد كه:

(۱ برگ چیپس ۱۱ كیلوكالری و یک لیوان نوشابه ۱۳۰- ۱۴۰ كیلوكالری، ۶ عدد بادام یا ۱ قاشق مرباخوری روغن یا كره یا ۸ عدد پسته یا ۸ عدد زیتون، هر كدام حاوی ۴۵ كیلوكالری یك عدد ساندویچ سوسیس با سیب‌زمینی سرخ‌كرده ۹۰۰ كیلوكالری انرژی دارند.)

۷- در پایان هر هفته نیم ساعت دوچرخه‌سواری، شنا یا فعالیت‌های بدنی دیگری را به پیاده‌روی و فعالیت‌های روز و معمول خود اضافه خواهم نمود.

نمونه‌ای از اقدامات و تغییرات گسترده‌تر

۱- از ساعت ۸ شب به بعد هیچ ماده غذایی حتی خوشمزه‌ترین و مفیدترین آنها را میل نخواهم كرد.

۲- یك برنامه منظم و قابل اجرا از فعالیت‌های بدنی مناسب، با مشخص نمودن زمان و محل اجرا تدوین خواهم كرد.

۳- از غذاهای خوش‌ظاهر ولی بدون دارا بودن مواد مغذی ضروری كه سرشار از تركیبات مضر هستند استفاده نخواهم كرد (انواع ساندویچ‌های سس‌دار، پیتزا، سمبوسه، پیراشكی و …).

۴- به طور كلی از مصرف چیپس و پنیر یا چیپس و ماست چكیده خودداری و در نهایت ماهی یكبار (در حد معقول) سیب‌زمینی سرخ‌كرده خانگی میل خواهم كرد یا گاهی یك عدد سیب‌زمینی تنوری را با افزودن یك‌دوم قاشق چایخوری، كره و كمی سیر تازه میل خواهم كرد. امتحان بفرمایید واقعا خوشمزه است.

۵- از حجم غذایم به تدریج كاسته و از خوردن سریع غذاهای گوناگون و دسرهای رنگارنگ امتناع خواهم كرد.

۶- به جای قاشق و چنگال با كارد و چنگال و به آهستگی غذا میل خواهم نمود و تا جویدن كافی و بلعیدن غذا، كارد و چنگال خود را بر زمین خواهم نهاد تا بدین ترتیب سرعت غذا خوردن خودم را كم نموده ضمن افزایش زمان لذت بردن از تناول غذای خود از بیش خوری‌های غیرقابل كنترل نیز جلوگیری خواهم نمود.

۷- هرگز با احساس سیری و از روی هوس غذا میل نكرده و قبل از احساس سیری كامل دست از غذا خواهم كشید.

 ۸ – بعد از سیر شدن تحت تأثیر اصرار و تعارف دیگران حتی یك لقمه غذا و یا قاشقی دسر میل نخواهم كرد.

منبع: مجله سلامت

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.