سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

تاثیر ویتامین‌های A، C و D بر زیبایی

تاثیر ویتامین‌های A، C و D بر زیبایی

وقتی که درباره اهمیت ویتامین‌ها در رژیم زیبایی صحبت می‌کنیم، باید از دو منظر به آن‌ها توجه داشته باشیم: هم خوب تغذیه کنیم تا از درون به سلامتی مطلوب برسیم و هم استعمال خارجی ویتامین‌ها را جدی بگیریم تا نیرو و زیبایی بیرونی خودمان را ترمیم کنیم.

ویتامین‌های A، C و D بیشتر از انواع دیگر برای زیبایی اهمیت دارند. ویتامین A، چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌دهد،‌ پوست را نرم می‌کند و محافظ خوبی در مقابل اشعه‌های UV است. بهترین منابع برای دریافت ویتامین A عبارت‌اند از سیب‌زمینی شیرین، هویج،‌ چای سبز و کلم بروکلی.

ویتامین C در گروه عامل‌های کمکی (cofactor) قرار می‌گیرد و به تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند. کرم‌های ضدآفتاب حاوی ویتامین C، بهتر از پوست در مقابل اشعه‌های UV محافظت می‌کنند. مواد غذایی غنی از ویتامین C بدین ترتیب هستند: پرتقال، کلم بروکلی، طالبی و گوجه‌فرنگی.

ویتامین D، ویتامین مهم دیگری است که می‌تواند به بهبود بیماری‌های پوستی مانند روزاسه، اگزما و پسوریازیس کمک کند. علاوه بر این، برای مقابله با چین‌وچروک‌های عمیق هم موثر است. شما می‌توانید ویتامین DD را با مصرف این مواد غذایی دریافت کنید: ماهی سالمون، ماهی تن، قارچ و زرده تخم‌مرغ.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *