داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

خواص و مزایای چای سبز و لیموترش

داشتن وزن ایده آل و مناسب، رویایی است که هر شخصی در ذهن می پروراند. طبیعت برای شما بسته ویژه ای در نظر گرفته است. ترکیب فوق العاده چای سبز و لیموترش علاوه بر سلامتی، به تناسب اندام شما نیز کمک می کند. چای سبز و لیموترش خواص بسیاری دارند که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت. با عطارباشی همراه باشید.

چای سبز و لیموترش

چای سبز، لاغرکننده‌ی گیاهی

چای سبز یکی از نوشیدنی‌های چربی‌سوز است که به شما برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل کمک می‌کند. این نوشیدنی گیاهی به دلیل داشتن ماده‌ای به نام «پلی فنول» به افزایش حرارت درونی بدن کمک کرده و به این ترتیب میزان سوخت انرژی موجود در سلول‌های چربی را افزایش می‌دهد و تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارد.

همچنین اگر در آستانه‌ی میانسالی قرار دارید و احساس می‌کنید با بالا رفتن سن دچار اضافه وزن شده‌اید، این چای گیاهی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

چای سبز به کندی روند پیری سلول‌ها در اندام‌های مختلف بدن‌ کمک کرده و از ذخیره‌ی چربی و مواد زائد در بدن‌تان پیشگیری می‌کند.

لیموترش، دوست سلامتی

آب لیمو ترش دشمن چربی‌های اضافه و چاقی است، زیرا حاوی اسید زیادی است و مصرف آن باعث افزایش عملکرد سیستم گوارش می‌شود و کاهش تاثیر منفی غذاهای شیرین کمک می‌کند. فیبر موجود در آن نیز فشار خون را کاهش می‌دهد.

صبح‌ها چای سبز بنوشید

طب سنتی پیشنهاد می‌کند اگر قصد لاغری دارید، در وعده‌ی صبحانه‌ی خود چای سبز را قرار دهید، البته به شرط آن که آب نصف یک لیموترش را به آن اضافه کنید. آب‌لیمو ترش به چای سبز کمک می‌کند تا آنتی‌اکسیدان‌های خود را حفظ کند. این آنتی‌اکسیدان‌ها به افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن کمک می‌کنند. چای سبز همچنین انرژی و هوشیاری‌تان را ‌افزایش می‌دهد.

می‌توانید چای سبز و آبلیمو را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین کنید. یادتان باشد چای سبز و آب‌لیمو ترش طعم مطبوعی دارند و لازم نیست به نوشیدنی‌تان شکر اضافه کنید.

نکته‌های خواندنی

*چای سبز حاوی کافئین است و نوشیدن بیش از اندازه‌ی آن، کافئین خون‌تان را بالا می‌برد. توصیه می‌شود با پزشک‌تان مشورت کنید تا بدانید باید چه مقدار کافئین مصرف کنید.

*شما باید مصرف مواد غذایی کم کالری و ورزش منظم را نیز در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگنجانید. ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته (مانند پیاده روی، رقص، دوچرخه‌سواری یا شنا) با شدت ملایم توصیه می‌شود. رژیم غذایی شما نیز باید شامل مقدار مناسبی از میوه‌های تازه، سبزیجات، لبنیات کم چرب، پروتئین‌های بدون چربی و غلات سبوس‌دار باشد.

منبع: مجله نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *