تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

راه حل هایی برای رهایی از چربی بازوها

بازوها یکی از اعضای بدن هستند که چربی زیادی را در خود ذخیره می کنند و شکل آنها را زشت می کند، بدین ترتیب ممکن است نتوانید لباس های دلخواهتان را بپوشید. ذخیره ی چربی در بازوهای زنان مشکل بزرگتری از مردان است، چرا که بدن زنان به طور ژنتیکی، چربی های بیشتری را در ناحیه ی باسن، ران ها و بازوها ذخیره می کند.

اگر می خواهید بازوهای شما یک بار و برای همیشه خوش فرم شود، به نکات زیر توجه کنید.

برای کاهش چربی بازوها بر روی تمرین های موضعی تمرکز نکنید

متاسفانه، ما نمی توانیم چربی ها را به صورت موضعی کاهش دهیم یا به بدنمان بگوییم کدام قسمت از چربی ها را بسوزاند. بلکه این مسئله، یک موضوع ژنتیکی است. بدن شما هم زمان با تولدتان، تصمیم می گیرد که چربی ها باید در کجا ذخیره شوند و به همین شکل، چربی ها را از هر جایی که بخواهد به جای دیگر می کشاند. بنابراین، برای کاهش چربی بازوها باید بر روی کاهش چربی های کل بدن تمرکز کنید.

حداقل سه بار در هفته را به تمرین های اینتروال بپردازید

تمرین های اینتروال که شامل یک سری از حرکات با شدت بالا و استراحت های کوتاه است، برای سوزاندن چربی ها بسیار مفید است. در طول حرکات ورزشی، نه تنها کالری می سوزانید، بلکه این چربی سوزی تا ۲۴ ساعت پس از آن نیز ادامه خواهد داشت. چرا که تمرین های اینتروال به دلیل اثر چربی سوزی پس از ورزش نیز، متابولیسم را افزایش خواهد داد. برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید، در هر یک از حرکات باید ماهیچه های زیادی را درگیر کنید. ورزشهای مناسب کل بدن همچون برپی، اسکوات بالای سر و پوش آپ در یک زمان گروه زیادی از ماهیچه ها را درگیر و آنها را برای چربی سوزی آماده می کند. حداقل سه بار در هفته را به تمرین های اینتروال کل بدن اختصاص دهید.

وزنه ای بردارید که تنها ۸ تا ۱۵ بار بتوانید آن را بلند کنید

بسیاری از زنان به دلیل ترس از حجیم شدن بدن، از برداشتن وزنه های سنگین خودداری می کنند اما زنان تستوسترون کافی برای این کار را ندارند. با برداشتن وزنه های سنگین، نه تنها در طول تمرین کالری بیشتری می سوزانید، بلکه میزان متابولیسم پایه ی شما نیز افزایش می یابد و منجر به کاهش ذخیره ی چربی ها در طول زمان می شود.

اما از کجا بفهمید که یک وزنه، به اندازه ی کافی سنگین است یا نه؟ وزنه ای را بیابید که تنها ۸ تا ۱۵ مرتبه بتوانید با آن کار کنید. زمانی که می خواهید آخرین مرحله را انجام دهید، باید آن را به سختی به اتمام برسانید. اگر پانزدهمین مرحله را بدون سختی به پایان رساندید، باید وزنه ی سنگین تری بلند کنید.

هر روز ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری، کمتر مصرف کنید

یکی از روش های کاهش چربی های بازو، یافتن روش هایی برای کاهش دریافت کالری روزانه است، حتی اگر این کالری بسیار کم و به میزان ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در روز باشد. با دستگاه های خاصی می توانید میزان کالری خود را اندازه بگیرید و پس از آن می توانید شروع به کاهش مصرف کالری کنید. کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در روز، شما را گرسنه نخواهد کرد، اما تاثیر زیادی بر روی کاهش چربی ها خواهد داشت.

هر وعده، ۲۵ تا ۳۵ گرم پروتئین مصرف کنید

مصرف پروتئین کافی در طول روز، موجب حفظ توده ی عضلانی، افزایش سیری، گرمازایی (روندی که بدن شما در آن برای تولید گرما، کالری می سوزاند) و کاهش چربی ها خواهد شد. ما تنها در یک وعده می توانیم به طور متوسط ۲۵ تا ۳۵ گرم پروتئین مصرف کنیم تا بدن ما شروع به ماهیچه سازی کند. چرا که پس از آن، پروتئین برای تولید انرژی یا ذخیره ی چربی مصرف می شود. در این مطلب میخوانید که چگونه سالم ترین پروتئین های حیوانی را انتخاب کنید؟

حرکت شنای مثلثی، کیک بک و دیپ عضلات سه سر را انجام دهید

گرچه شما نقشی در سوزاندن چربی های بدن ندارید، اما در ماهیچه سازی آن نقش مهمی می توانید داشته باشید. انجام ورزش هایی که موجب ماهیچه سازی بازوها به ویژه در عضلات سه سر می شود، آنها را سفت تر و پرتر می کند. یکی از ورزش های مهم برای بهبود شکل بازوها، حرکت شنای مثلثی به همراه کیک بک و دیپ عضلات سه سر است.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *