موادغذایی افزایش دهنده انرژی بدن

موادغذایی افزایش دهنده انرژی بدن

هیچ کس از رکودهایی که پس از وقوع مشکلات رخ می دهد، در امان نیست. این مشکلات تمام  انرژی بدن شما را می گیرند و موجب خستگی و بی حوصلگی تان می شوند. در این میان غذاهایی وجود دارند که می توانند انرژی بدن را افزایش داده و موجب نشاطتان شوند.

موادغذایی افزایش دهنده انرژی بدن

هرگاه احساس کردید انرژی تان تحلیل رفته، چند تکه شکلات تلخ بخورید. هرچه این شکلات، تلخ تر باشد (با ۸۸ درصد کاکائو به بالا) آنتی اکسیدانش بیشتر و میزان شکر آن کمتر است. کاکائو، حاوی کافئین است و موجب بهبود خلق و خو می شود.

موادغذایی افزایش دهنده انرژی بدن

زنجبیل، سینوس ها را باز می کند و جریان خون را بهبود می بخشد. زنجبیل، ضدالتهاب نیز هست. زمانی که به شدت خسته اید، استرس شما افزایش و میزان خوابتان کاهش می یابد  که هر دوی این موارد موجب افزایش التهاب می شوند. در این مواقع، مصرف زنجبیل بسیار کارساز است. ریشه ی پوست کنده ی زنجبیل را در آب انداخته و یا آن را قطعه قطعه کرده مصرف کنید.

موادغذایی افزایش دهنده انرژی بدن

کم آبی بدن به چندین روش شما را تحت تاثیر قرار می دهد. برای رفع این مشکل می توانید آب نارگیل استفاده کنید. آب نارگیل، سرشار از پتاسیم است. میزان پتاسیم هر ۳۲۵ میلی لیتر آن، بیش از یک موز متوسط می باشد که سوخت بدن شما را تامین می کند.

موادغذایی افزایش دهنده انرژی بدن

آب یک لیمو یا پرتقال را در یک لیوان آب داغ بچکانید و بنوشید تا انرژی بدن تان به سرعت افزایش پیدا کند.

اگر سپری کردن روزهای خسته کننده، انرژی شما را تخلیه کرده و به دنبال راهی برای افزایش انرژی بدن هستید، این مطلب را مطالعه کنید.

موادغذایی افزایش دهنده انرژی بدن

سیب حاوی قند طبیعی است که سوخت بدن را تامین می کند. فیبر موجود در آن نیز انرژی بدن را تامین کرده در حالت پایدار نگه می دارد. بادام نیز منبع خوبی برای پروتئین و منیزیم است. مواد معدنی که به سلول های شما قدرت می بخشند.

موادغذایی افزایش دهنده انرژی بدن

کرفس و کره ی بادام دارای دو بافت متفاوت می باشند که موجب خوش طعم شدن آنها با یکدیگر می شود. کرفس یک سبزی ترد است که تنها جویدن آن، موجب هشیاری شما می شود. طبق مطالعات، عمل جویدن بخش هایی از مغز را که با هوشیاری همراه است، فعال می کند.

موادغذایی افزایش دهنده انرژی بدن

هرگاه احساس کردید انرژی بدن شما تخلیه شده، یک تخم مرغ آب پز مصرف کنید. پروتئین موجود در تخم مرغ، موجب سیر نگه داشتنتان تا وعده ی بعد می شود و انرژی از دست رفته را به شما باز می گرداند.

منبع: برنافیت

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.