تغذیه و تناسب اندامورزش

چگونه تمرینهای کف لگن را عالی انجام دهید؟

در این مقاله قرار است شما به پاسخ این پرسش برسید که چگونه تمرینهای کگل (کف لگن) را عالی انجام دهید. داشتن عضلات قوی در کف لگن ، سلامت جنسی و واژن را در بر دارد. درحقیقت ما با افزایش سن، ضعیفتر و خشکتر می‌شویم (به‌طور طبیعی حدود ۴۰ سالگی)، اما این حقیقت نباید کیفیت زندگی‌مان را تحت تاثیر خود قرار دهد و یا از انجام کارهای‌مان جلوگیری کند. بنابراین بسیاری از زنان با تمرکز و انجام ورزش سعی می‌کنند به تناسب اندام خود اهمیت دهند؛ اما بیشتر آنها تمرکز بر عضلات کگل (کف لگن) را فراموش می‌کنند.

کالبدشناسی کگل

هدف تمرینهای کگل، قوی‌کردن عضلات کف لگن است؛ اما انجام درست این تمرینها نیز بسیار مهم است. هنگامی‌که تمرینهای کگل را انجام می‌دهید باید تصور کنید بدن را بالا می‌آورید و جمع می‌کنید، با نزدیک‌کردن این عضلات به هم باید پرینه، میان‌گاه (محدوده میان منطقه تناسلی و مقعد) را که به آن لنگر لگن می‌گویند، منقبض کنید و به داخل بکشید.

چگونه تمرینهای کگل را عالی انجام دهید؟

۱ .به قسمت پرینه فکر کنید. در یک بازدم آن را به سمت بالا بکشید و احساس کنید که عضلات کف لگن بالا می‌آید و سپس آنها را به هم منقبض کنید.

۲ .برای سه ثانیه آن را نگه دارید، در نهایت، این کار می‌تواند ۶ تا ۸ ثانیه طول بکشد؛ سپس بدن را در حالت آرام قرار دهید.

۳ .در حالی‌که عضلات کف لگن را بالا می‌گیرید، باید سعی کنید به‌طور عادی نفس بکشید و آرام باشید. در این حالت، فشار معکوس شکمی به وجود نمی‌آید.

۴ . ۸ بار بلند کردن لگن را در ۳ دور تکرار کنید، این تمرین را ۳ تا ۵ بار در هفته انجام دهید.

انجام درست تمرینهای کگل ( کف لگن )

این تمرین را در حمام نیز می‌توانید انجام دهید. سعی کنید زمان ادرار کردن، جریان آن را متوقف کنید و بدون هیچ نفوذی ۸ ثانیه ادرارتان را نگه دارید. اگر این کار را بتوانید انجام دهید، شما خیلی قوی هستید زیرا این کار سخت است؛ اما از این راه می‌توانید به این نتیجه برسید که آیا تمرینهای کف لگن را درست انجام می‌دهید؟ این تمرین را فقط یک یا دو بار در هفته تکرار کنید؛ زیرا ممکن است این تمرین عادت شود و ادرارتان به‌طور کامل تخلیه نشود.

روش دیگر انجام تمرین کگل: انگشتهای خود را بر روی قسمت پرینه بگذارید. هنگامی‌که عضلات کف لگن را منقبض می‌کنید و آن را به بالا می‌کشید، بالا آمدن آن را احساس کنید. به‌طور ایده‌آل باید این تمرین را در حالی‌که به پهلو خوابیده‌اید انجام دهید؛ در این حالت، فشار شکمی به کف لگن وارد نمی‌کنید و می‌توانید آرام باشید و فقط به عضلات تمرکز کنید.

قسمت کف لگن بسیار مهم است؛ سعی کنید هر روز تمرکز بیشتر و تمرینهای بهتری برای این بخش از بدن داشته باشید. این تمرینها تفریح هم به حساب می‌آید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *