تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

زنان باردار به اندازه دو نفر غذا نخورند!

یکی از باورهایی که در میان مادران باردار وجود دارد این است که ” باید به جای دو نفر غذا بخورند ” . در حالی‌که با این‌کار سلامت خود و فرزندشان را به خطر می‌اندازند. تحقیقات نشان می‌دهد اضافه وزن بالا در دوران بارداری ، ریسک دیابت حاملگی ، فشار خون بالا ، نوزاد بزرگ جثه و زایمان با عمل سزارین و تولد نوزاد با وزن بالا را افزایش داده که در نهایت باعث چاقی در دوران کودکی می‌شود .

بررسی‌ها نشان داده رژیم غذایی مناسب یا ورزش و یا ترکیبی از هر دو ، می‌تواند از افزایش وزن زیاد در دوران بارداری جلوگیری کند .

ملاحظاتی مانند رژیم غذایی کم شیرین یا ورزش و یا ترکیبی از رژیم مناسب و ورزش منجر به افزایش وزن مناسب و سالم در زنان باردار می‌شود . ورزش مناسب برای زنان باردار شامل تمرینات با شدت متوسط و فعالیت‌های فردی یا گروهی مانند پیاده روی ، یوگا ، ایروبیک ، پیلاتس و رقص می‌شود . زنان بارداری که در این فعالیت‌ها شرکت می‌کنند ، کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند . به‌علاوه ، شواهد نشان داده ورزش و تغذیه مناسب ، احتمال زایمان به روش سزارین را تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد و همچنین از احتمال تولد نوزادی با وزن بیشتر از ۴ کیلوگرم هم کم می‌کند .

منبع: مجله سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *