داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

درمان شب ادراری کودکان با روغن زرده‌ تخم‌ مرغ

در منابع طب سنتی روغن‌های طبیعی- گیاهی برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها تجویز می‌شوند که به شکل‌های مختلف قابل استفاده هستند. یکی از این روغن‌های طبیعی، روغن زرده‌ تخم‌ مرغ است که ویتامین‌های A، B، D و EE، پروتئین و املاح معدنی فراوانی دارد که درمانگران طب سنتی آن را اغلب برای درمان مشکلات پوست و مو توصیه می‌کنند. با عطارباشی همراه باشید تا با خواص این روغن طبیعی آشنا شوید.

روغن زرده‌ تخم‌ مرغ

روغن زرده‌ تخم‌ مرغ را در خانه تهیه کنید

چند عدد تخم‌مرغ را بشکنید و زرده‌ی آن‌ها را جدا کنید. زرده‌ی تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا بسوزند و روغنی از آن‌ها خارج شود. این روغن را با پارچه‌ی نازکی از زرده جدا کنید، سپس روغن را در یک ظرف در بسته و جای خشک و خنک نگهداری کنید.

روغن زرده تخم‌مرغ ، نرم‌کننده‌ طبیعی

روغن زرده‌ی تخم‌مرغ یک نرم‌کننده‌ی طبیعی برای موهای خشک است. به این منظور، یک عدد آووکادوی رسیده را کاملا له کرده و مقداری روغن زرده‌ی تخم‌مرغ به آن اضافه و خوب مخلوط کنید.

با یک شامپوی گیاهی مناسب موهای‌تان را بشویید و بعد با مخلوطی که آماده کرده‌اید، آن‌ها را ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس با آب سرد موها را بشویید.

روغن زرده‌ تخم‌ مرغ مرطوب کننده‌ قوی

اگر دنبال یک آبرسان و مرطوب‌کننده‌ی قوی برای موهای‌تان می‌گردید، روغن زرده‌ی تخم‌مرغ را امتحان کنید.

به این منظور باید یک قاشق غذاخوری ماست را خوب هم بزنید، سپس یک قاشق غذاخوری عسل، نصف قاشق غذاخوری روغن بادام و مقداری روغن زرده‌ی تخم‌مرغ به آن اضافه کنید. دوباره این مخلوط را هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

پوست و موی سر را با این مخلوط ماساژ دهید و به مدت یک ساعت موها را با حوله بپوشانید، سپس موهای‌تان را با آب سرد بشویید.

موهای پرپشت با روغن زرده تخم‌ مرغ

اگر موهای شما نازک است، روغن زرده‌ی تخم‌مرغ را تهیه کرده و موهای‌تان را با آن ماساژ دهید، زیرا ویتامین B۱۲ و پروتئین موجود در زرده‌ی تخم‌مرغ جذب فولیکول‌های مو شده، ریشه‌ی آن‌ها را تقویت کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند.

به این منظور، دو قاشق روغن زرده‌ی تخم‌مرغ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک فنجان آب را در ظرفی با هم مخلوط کرده و پوست و موی سر را به آن آغشته کنید. به مدت پنج دقیقه با نوک انگشتان، پوست سر را ماساژ دهید تا این مواد مغذی کاملا جذب ریشه‌ی موها شوند. بعد از ۱۵ دقیقه، موها را با آب ولرم بشویید.

آبرسان پوست صورت و بدن

اگر پوست صورت و بدن‌تان خشک و زبر شده است، مقداری از این روغن طبیعی را روی قسمت‌های مختلف ماساژ دهید.

تقویت کننده‌ی ابرو و مژه

روغن زرده‌ی تخم‌مرغ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تقویت فولیکول‌های موی ابرو و مژه است، زیرا به خوبی در پیاز مو نفوذ کرده و آن را تقویت می‌کند.

به این منظور، ابتدا مژه یا ابروی خود را با شامپوی گیاهی بشویید، سپس با روغن چرب کنید. اجازه دهید این روغن یک تا دو ساعت روی ابرو یا مژه‌ها بماند، سپس آن‌ را با آب ولرم و صابون گیاهی بشویید.

درمان شب ادراری کودکان

اگر کودک شما دچار شب ادراری است، می‌توانید برای رفع این مشکل از روغن زرده‌ی تخم‌مرغ استفاده کنید. به این منظور، مقداری از این روغن را در گودی کمر کودک بریزید و کمر و پهلوها را ماساژ دهید.

منبع: نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *