داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

سم زدایی بدن با روشهای طب سنتی

وقتی صحبت از سم زدایی بدن در طب سنتی می‌شود، بهترین دارو مواد غذایی طبیعی هستند. بسیاری از غذاهایی که روزانه مصرف می‌کنید دارای خواصی هستند که برای پاکسازی اعضای مختلف بدن مانند کبد، روده‌ها، کلیه‌ها و پوست از سموم مفید می‌باشند. خوراکی‌هایی که در ادامه معرفی می کنیم را در برنامه‌ی غذایی خود جای دهید تا سموم موجود در بدنتان که ناشی از هوای آلوده، سیگار کشیدن، خوردن غذاهای مضر و… به وجود آمده‌اند را از بین ببرید.

سم زدایی بدن در طب سنتی

سم زدایی بدن در طب سنتی

سیب

به گزارش گیاه یاب به نقل از «کر۲» سیب سرشار از پکتین است، پکتین نوعی فیبر بوده که در بدن انسان به کلسترول و فلزات سنگین متصل میشود. این ماده به دفع سموم کمک کرده و همچنین روده‌ها را پاکسازی می‌کند. فقط حواستان باشد که سیب ارگانیک میل کنید.

آووکادو

این میوه‌ی فوق‌العاده کلسترول بد را کاهش داده و عروق خونی را گشاد می‌کند. آووکادو حاوی ماده‌ای به نام گلوتاتیون است که حداقل با ۳۰ نوع از مواد سرطان‌زا در بدن مبارزه میکند. همچنین این میوه نقش مهمی در پاکسازی کبد از مواد شیمیایی مصنوعی دارد.

چغندر

سعی کنید چغندر را به سوپ و سایر دستورهای آشپزی اضافه کنید. چغندر دارای ترکیبی خاص از مواد گیاهی و طبیعی بوده که انتخابی عالی برای تصفیه‌ی خون و سم زدایی کبد می‌باشند.

بلوبری

یکی از بهترین میوه‌های شفادهنده است. این میوه دارای آسپرین طبیعی بوده که به کاهش آسیب‌های بافتی ناشی از التهاب مزمن کمک می‌کند و در کاهش درد نیز موثر است. بلوبری همچنین بعنوان آنتی‌بیوتیک عمل کرده و باکتری‌های موجود در دستگاه ادراری را سرکوب می‌کند، همین موضوع باعث میشود تا از عفونت پیشگیری گردد. بلوبری خواص ضدویروسی داشته و از ورود سموم به مغز از طریق جریان خونی جلوگیری می‌کند.

کلم

کلم سرشار از مواد ضدسرطانی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به کبد کمک می‌کنند تا هورمون‌های اضافه را از بین ببرد. این سبزی انتخابی عالی برای پاکسازی دستگاه گوارش بوده و می‌تواند اثرات مخرب سیگار را تا حدودی کاهش دهد. کلم همچنین به تقویت کبد برای سم‌زدایی بهتر کمک می‌کند.

کرفس و دانه‌های آن

کرفس و همچنین دانه‌های آن برای پاکسازی خون بسیار مفید هستند و حاوی ترکیبات ضدسرطانی میباشند. جالب است بدانید که دانه‌های کرفس بیش از ۲۰ ماده‌ی ضد‌التهابی را در خود جای داده‌اند و به خصوص برای سم زدایی مواد مضر موجود در سیگار، مفید هستند.

کرنبری

با مصرف این میوه، دستگاه ادراری خود را از باکتری‌های مضر و ویروس‌های مختلف پاک کنید. کرنبری حاوی ترکیبات ضدویروسی و آنتی‌بیوتیک است.

بذر کتان و روغن بذر کتان

هردو سرشار از اسید‌های چرب ضروری مخصوصا امگا-۳ هستند که عملکرد‌ی فوق‌العاده برای پاکسازی بدن دارند.

سیر

سیر مصرف کنید تا از شر باکتری‌های مضر، انگل‌های روده‌ای و ویروس‌ها خلاص شوید. سیر دارای خواص ضدسرطانی بوده و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که نقش مهمی در سم زدایی بدن دارند. سیر همچنین در پاکسازی دستگاه تنفسی موثر است و این کار را با جلوگیری از ساخته شدن مخاط در ریه‌ها و سینوس‌ها انجام میدهد. برای بهره‌مند شدن از خواص سیر حتما آن را تازه تهیه کنید و از پودر سیر استفاده نکنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *