6 مزیت بزرگ کار با وزنه ی سنگین برای زنان - مجله سلامتی عطارباشی

۶ مزیت بزرگ کار با وزنه ی سنگین برای زنان

برای اینکه اثبات کنیم باشگاههای بدنسازی دیگر فقط متعلق به مردان نیست، چندین مزیت بزرگ کار با  وزنه ی سنگین را برایتان لیست می کنیم.

۱- مفاصلتان قوی می شود

با افزایش سن زنان، خطر پوکی استخوان در آنها افزایش می یابد چون میزان استروژن (هورمونی که از استخوان ها محافظت می کند) کاهش می یابد. اگر در ۲۰ سالگی و ۳۰ سالگی وزنه برداری را در برنامه ورزشی خود قرار دهید، می توانید از مفاصل محافظت کنید. وقتی وزنه برداری می کنید، در واقع پارگی های کوچکی در استخوان ها ایجاد می کنید که بدن بعدا آنها را فیکس می کند و می تواند با محرک بهتر کنار بیاید و چگالی استخوانی بسازید. دلیل دیگری که نباید از برداشتن وزنه های سنگین بترسید این است که وزنه برداری تعادل و ثبات را افزایش می دهد. هر چقدر بیشتر برنامه منظم قدرتی داشته باشید، مفاصل ثبات بیشتری پیدا می کنند.

۲- عملکردتان قدرتمند می شود

قوی کردن عضلات سرینی (باسن) کلید هر چیزی است از فرم بدن گرفته تا عملکرد ورزشی. تمرکز بر روی باسن و پاها باعث می شود قامتی راست داشته باشید، ستون فقرات تراز شود و به گونه ای که باید حرکت داشته باشد. برداشتن یک جفت دمبل برای حرکات لانگز، اسکوات و ددلیفت باعث می شود در دویدن نیز قدرت بیشتری داشته باشید و از آسیب جلوگیری می کند. هر چقدر باسن، عضلات جلوی ران، پشت ران و میان تنه قوی باشد، دونده ی قوی تری می شوید.

۳- جلوگیری از کمر درد

افزایش قدرت، زنجیره پشت بدن را نیز قوی می کند. به دلیل ژنتیکی، تغییرات هورمونی و بارداری زنان بیشتر از مردان مستعد کمر درد و گردن درد هستند. هم چنین نسبت عضله به چربی در زنان کمتر است. وزنه برداری با افزایش قدرت کمر، شانه ها و میان تنه،  کمر درد را کم می کند. حرکات قایقی، شنا و سوپر من حرکاتی فوق العاده برای زنان است.

۴- محدودیت های خود را تست می کنید

به جای وزنه های سبک، بهتر است وزنه های سنگین بردارید. زنان اعتقاد دارند باید با وزنه ها بتوانند ۱۵ تا ۲۰ تکرار داشته باشند. اما با این تکرارهای بالا به هیچ وجه عضله سازی نمی کنید. به جای آن یک وزنه سنگین تر بردارید که بتوانید ۸ تا ۱۲ تکرار داشته باشید. اگر چند حرکت آخر غیرممکن باشد، بنابراین خوشحال باشید که آن نقطه شیرین را پیدا کرده اید. سومین ست باید به گونه ای باشد که تکمیل آن غیرممکن باشد. وقتی وزنه های زیادی برداشتید، متعجب خواهید شد.

۵- چربی سوزی بیشتری دارید

پژوهش ها نشان داده که تمرین با وزنه باعث  چربی سوزی و حتی کاهش چربی شکمی می شود. برای فرم دادن به شکم و بازو، تمرین با وزنه بسیار مفید تر از حرکات هوازی است چون عضله سازی می کنید و با این کار حتی بعد از تمرین نیز کالری سوزی می کنید. هرچقدر عضله بیشتری در بدن داشته باشید، کالری بیشتری می سوزانید.

۶- اعتماد بنفس جدیدی پیدا می کنید

هنگامی که از داخل احساس قدرت می کنید ظاهری جذاب تر نیز خواهید داشت. وزنه برداشتن باعث می شود احساس قهرمان بودن داشته باشید. اگر برای ورود به باشگاه بدنسازی می ترسید، می توانید یک مربی شخصی استخدام کنید تا به شما کمک کند و همینطور با دوست و همراه به باشگاه بروید. به آرامی شروع کنید و فرم درست را یاد بگیرید.

منبع: فیتامین

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.