تغذیه و تناسب اندامورزش

چگونه ورزشکاران برتر در اوج می مانند

چگونه ورزشکاران برتر ریکاوری می کنند و استراحت دارند؟ از ۵ ورزشکار حرفه ای شیوه های مطلوب مراقبت های شخصیشان را پرسیده ایم.

رقص، مدیتیشن

بدن مانند ماشین است و برای داشتن بهترین عملکرد باید تحت مراقبت های خاص باشد. هر هفته یک برنامه مراقبت شخصی دارم که شامل ماساژ عمقی بافت ها، جلسه سرما درمانی، و یادگیری رقص است. با ماساژ و سرما درمانی از بدن خود تشکر می کنم و یادگیری رقص نیز نوعی مدیتیشن برای من است.

روز را با شکرگذاری شروع کنید

صبح ها زمان بسیار خوبی است. کمی زودتر از خواب بیدار می شوم و اولین کلماتی که به زبان می آورم سپاسگذاری است. واقعا دوست دارم قدردان تمام لحظات زندگی باشم.

به طور کلی در کلاس یوگا شرکت می کنم تا با تمرینات دیگر تعادل  پیدا کنم. و گاه گاهی شنا می کنم. با شنا کردن می توانم تنفس را کنترل کنم. و گاهی پیاده روی می کنم یا جایی بالا می نشینم و فکر می کنم.

زمانی برای خودم

به عنوان یک مربی تمام وقت و همینطور مادر چهار فرزند، مراقبت از خودم برای سلامتیم لازم است. زنان باید بتوانند “به طور مفیدی خودخواه باشند”. به عبارت دیگر، برای منفعت رساندن به دیگران باید خودخواه باشید. اگر نتوانید از خودتان مراقبت کنید، نمی توانید از هیچ کس دیگر نیز مراقبت کنید. مراسم مراقبت شخصی من، ماساژ عضلات عمقی به مدت ۹۰ دقیقه یکبار در ماه است. یعنی بچه، کار، تلفن و صحبتی وجود ندارد. فقط خودم و تصورات خودم.

جادوی شخصی خود را پیدا کنید

زمان گذاشتن برای خودتان در واقع یکی از کارهایی است که کمترین میزان خود خواهی در آن است. همواره هر وقت بیشتر از خودم مراقبت می کنم، در برخورد با دیگران نیز فرد بهتری هستم. برای انرژی دادن به خودم، سه کار می توانم انجام دهم: خرید کردن، مکمل ها، و مراقبت از پوستم. کتانی نایک می خرم، مکمل های پروتئینی مصرف می کنم، و پوستم را صاف و شفاف نگه می دارم.

با این سه کار می توانم همیشه احساس سرزندگی کنم و تمام کارهای سخت را انجام دهم.

حرکات کششی در خانه

هر روز حدود ۵ دقیقه حرکات کششی انجام می دهم. بسیار طرفدار تمرینات حرکتی کوتاه مدت در روز هستم، به جای اینکه بخواهم یک ساعت کامل تلاش کنم. هم چنین ارتباط برقرار کردن با دوستان و خانواده به صورت روزانه را یک اولویت می دانم. دوست دارم بیشترین زمان ممکن را با آنها بگذرانم، به طور  ایده آل وعده های غذایی را با هم درست کنیم و سرو کنیم.

در نهایت گفتن آه

به کلاس یوگا برای تراز بدن می روم و یک مت یوگا دارم که تصاویر آبی دارد که من را آرام می کند. دقیقا زمانی که این مت را می اندازم، زمان من شروع می شود. برای اینکه احساس فوق العاده ای داشته باشم، حداقل یکبار در هفته به این کلاس نیاز دارم. همین طور عاشق حمام کردن هستم. آب را تا جایی که بتوانم تحمل کنم داغ می کنم، نمک دریا و ۱۲ قطره روغن اسطوخودوس اضافه می کنم و شمع روشن می کنم. سپس حداقل به مدت ۲۰ دقیقه در آب غوطه ور می شوم. بعد از اینکار مستقیما به رختخواب می روم و می خوابم.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *