داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

از بین بردن زگیل با ریحان

ریحان ترکیب اصلی سس پستو ایتالیایی است که در رستوران‌های ایتالیایی به وفور یافت میشود. شما می‌توانید ریحان را به عنوان یک چاشنی خوشمزه و پرخاصیت در کنار غذایتان میل کنید. در این نوشتار قصد داریم به بررسی برخی از خواص ریحان و کاربردهای آن بپردازیم.

خواص ریحان

خواص ریحان

درمان مسمومیت غذایی

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» ریحان حاوی خواص ضدعفونی است که با باکتری‌های مرتبط به مسمومیت غذایی مبارزه می‌کند.

تسکین درد

اوژنول یکی از ترکیبات مفید ریحان است که نقش بسیار موثری در تسکین درد دارد. این ماده تولید آنزیم سیکلواکسیژناز را در بدن سرکوب می‌کند. در واقع مکانیسم ریحان همانند داروهای مسکن مانند آسپرین عمل کرده و درد را کاهش میدهد.

تنظیم کننده فشارخون

با توجه به مطالعات انجام شده بر ریحان، این گیاه حاوی ۶ ترکیب طبیعی است که به کاهش فشارخون بالا کمک می‌کنند. اگر از فشارخون رنج میبرید حتما ریحان را در برنامه‌ی غذایی خود جای دهید.

خوشبو‌کننده دهان

ریحان نفس‌تان را تازه می‌کند. کافیست یک برگ تازه‌ی ریحان را بجوید یا یک فنجان چای ریحان میل کنید.

مبارزه با سرطان

مطالعات جدید نشان داده‌اند که عصاره‌ی ریحان می تواند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. حتی مصرف منظم ریحان شاید بتواند سرطان را به طور کامل درمان کند.

از بین بردن زگیل

ریحان دارای خواص ضدویروسی بوده و می‌تواند به از بین بردن زگیل کمک کند. چند برگ تازه‌ی ریحان را له کرده و بر روی زگیل قرار دهید و سپس روی آن را پانسمان کنید. این کمپرس را هر روز به مدت یک هفته عوض کنید تا زگیل‌هایتان از بین بروند.

روش‌های استفاده از ریحان

چای ریحان

یک قاشق چای‌خوری از ریحان خشک شده‌ی ارگانیک یا یک قاشق چای‌خوری از برگ‌های تازه‌ی ریحان را درون یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید برای ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس برگ‌ها را از فنجان خارج کرده و از چای ریحان لذت ببرید.

استفاده در آشپزی

ریحان خشک شده را می‌توانید به سوپ، خورش، پاستا و سس گوجه اضافه کنید. همچنین ریحان تازه را می‌توانید در مراحل آخر پخت و پز به غذاهایی که اشاره کردیم اضافه کنید.

سس پستو

برگ‌های تازه ریحان را به همراه سیر، روغن زیتون، نمک دریایی و مقداری فلفل درون یک غذاساز ریخته و از آنها یک پوره بسازید. می‌توانید بعد از آماده شدن پوره از آن بعنوان سس پستو استفاده کنید و یا آن را درون ظرف یخ مکعبی ریخته و درون فریزر قرار دهید. بعد از یخ زدن، مکعب‌ها را درون یک پلاستیک ریخته و در فریزر نگهداری کنید. می توانید هرموقع که دوست داشتید از این مکعب‌ها بعنوان چاشنی و طعم دهنده در پخت و پز سوپ، خورش و… استفاده کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *