تغذیه و تناسب اندامورزش

چند اشتباه ساده دویدن که هر روز دچار آن می شوید

شاید متوجه نشوید که چرا همه دوست دارند بدوند، یا هر بار که شروع به دویدن می کنید پر از درد می شوید. وشاید عاشق دویدن هستید و می خواهید بدانید برای اینکه بتوانید مابقی عمر خود را بدوید چه کارهایی باید انجام بدهید.

حقیقت این است که اگر بخواهید یک دونده موفق و بدون آسیب باشید فاکتورهای مختلفی لازم است، از جمله فرم طبیعی بدن و کفش هایی که می پوشید.

اجازه می دهید نفستان درگیر شود

چه کسی نمی خواهد بتواند ۵ مایل را بدون توقف بدود. متاسفانه، هم چون هر چیز دیگر یادگیری هنر دویدن زمانبر است و پشتکار می خواهد. و اگر بخواهید به سرعت سخت تلاش کنید، باعث آسیب می شود.

بسیاری از دونده گان مبتدی خودشان را با کسانی که می بینند مقایسه می کنند. به گروههای دو ملحق می شوند، در این حالت بسیاری از آسیب ها رخ می دهد چون دونده ها به تدریج پیش نمی روند.

سعی کنید یک مایل را به سرعتی بدوید که برایتان راحت است. نوبت بعدی که برای دو رفتید، سعی کنید آن سرعت را افزایش دهید. به این طریق می توانید پیشرفت کنید و رکورد شخصی خود را ارتقا دهید.

کفشتان را سفت نمی بندید

به نظر این مورد هیچ سختی ای ندارد. اما بسیاری از دونده گان اصلا بند کفش های خود را باز و بسته نمی کنند و پای خود را در کفش هایی می کنند که بند آن شل است. یک دقیقه صبر کنید و بند کفش را دوباره ببندید. با مراقبت از پاهایتان می توانید از آسیب و ناراحتی پرهیز کنید. کفش هایتان ارتباطتتان با زمین هستند.

به تمرینات قدرتی توجه نمی کنید

دویدن مهم است اما تمرینات جانبی دیگر نیز برای سهولت در دویدن لازم است. دونده گانی که برای مسابقه آماده می شوند اغلب به مسافت و سرعت توجه می کنند تا به هدف خود برسند. به مرور زمان، این روش تمرینی تنها منجر به پارگی پشت پا، درد مفاصل و جابجایی منیسک می شود.

برای افزایش قدرت خود بهتر است به ورزش های دیگر هم چون یوگا، شنا، وزنه برداری نیز مراجعه کنید. حرکاتی هم چون ددلیفت، پشت پا دستگاه و جلو پا دستگاه عضلات چهار سر ران و پشت پا را تقویت می کند که باعث سرعت و قدرت بیشتر برای دونده گان می شود. شنا کردن ظرفیت دریافت و تنظیم تنفس را افزایش می دهد، و حجم اکسیژن دریافتی را افزایش می دهد. یوگا یا هر ورزش حرکتی دیگر، ستون فقرات را اصلاح می کند و عضلات چهار سر ران را می کشد.

پوشیدن کفش های نامناسب

بگذارید بار دیگر به کفش ها بپردازیم. حتی اگر کفش هایتان را سفت کنید، چندان فرقی ندارد اگر کفش های نامناسب بپوشید.

به مغازه ای بروید که کفش های مخصوصا دویدن دارد و بگذارید متخصصی که قدمهایتان را بر روی تردمیل می بیند در مورد کفشتان پیشنهاد بدهد. توجه کنید هر کفشی که ظاهر قشنگی دارد به این معنا نیست که برایتان خوب است.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *