آشپزیخوراک و خورش

طرز تهیه خوراک بال و اسفناج

بال مرغ طعم بسیار خوبی دارد و برای کباب بهره گیری می شود،اما می توان با آن خوراک هاي خوشمزه اي نیز درست کرد که در زیر به شما آموزش خواهیم داد. بال کبابی طرفداران خاص و گرچه چندانِ خود را دارد. اما در این مقاله به جای بال کبابی، خوراک بال را به شما آموزش داده ایم. شک نکنید که حتی اکثر از خوردن بال کبابی از آن لذت می برید.

مواد مورد نیاز خوراک بال و اسفناج

بال مرغ (مزه دار شده): ۲۵۰ گرم
اسفناج (برگ کوچک): ۱۰۰ گرم
پرتقال (فیله شده): ۲ عدد
انار (دانه شده): یک دوم پیمانه
زیره سیاه، نمک و فلفل: به میزان لازم

مواد مورد نیاز سس پرتقال:

شکر قهوه اي: ۱ ق س
آب ولرم: ۲ ق س
سرکه بالزامیک: ۱ ق س
روغن زیتون: ۲ ق س
آب پرتقال: یک چهارم پیمانه

روش پخت خوراک بال و اسفناج

۱٫ بال مرغ را همراه با ۱ عدد پیاز رنده شده، یک دوم قاشق سوپخوری شکر قهوه اي، ۲ قاشق سوپخوری سرکه بالزامیک و مقداری فلفل سیاه داخل کاسه اي بریزید و به مدت ۳۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا مزه دار شود. بعد آن را از مواد مرینت خارج کنید.

۲٫ بال مزه دار شده را در سینی فر که از گذشته با کاغذ روغنی پوشیده، بچینید. سپس در طبقه وسط فر از گذشته با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت ۳۰ دقیقه بپزید و در ۵ دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا طلایی رنگ شود.

۳٫ داخل ظرفی اسفناج را چیده، بعد بال را روی آن قرار دهید. سپس فیله پرتقال و دانه انار را روی آن گذاشته و نمک، فلفل و زیره سیاه بپاشید.

۴٫ برای تهیه سس پرتقال؛ شکر قهوه اي را درون آب ولرم حل کرده، سپس سرکه بالزامیک، روغن زیتون و آب پرتقال را به آن افزوده و هم بزنید.

۵٫ خوراک را همراه با سس آماده شده نوش جان کنید.

منبع: پارس ناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *