تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزنلاغری و کاهش وزنورزش

چربی‌ سوزی بیشتر با آرژنین

در دو تحقیقی که اخیرا انجام شده است نشان داده شده است که چرا شما باید مصرف آرژنین را نیز مد نظر داشته باشید.

آرژنین یک آمینو اسید می‌باشد که میتواند در حیوانات و انسان باعث بهبود فرایند چربی‌ سوزی شود.عملکرد این آمینو اسید اینطور به نظر می‌رسد که از طریق کاهش مصرف مواد غذایی، افزایش سرعت متابولیسم و کاهش رشد بافت‌های چربی‌ سفید (ذخایر چربی‌) می‌باشد.

چربی‌ سوزی با آرژنین

جیسون مک نایت و همکارانش از دانشگاه تگزاس به این نتیجه رسیدند که مصرف آرژنین میتواند باعث تحریک رشد میتوکوندری (موتورخانه سلول) و بهبود فعالیت چربی‌‌های قهوه ای شود که این چربی‌‌ها یک بافت به شدت ترموژنیک میباشند که انرژی را به شکل گرما آزاد میکنند و آن را به شکل چربی‌ ذخیره نخواهند کرد.مصرف آرژنین ایمن بوده و یک راه بسیار کارامد برای کاهش چربی‌ بدن، افزایش حجم عضلات و بهبود سلامت متابولیکی می‌باشد.

آرژنین همچنین یک آمینو اسید بسیار مهم برای تولید نیتریک اکسید می‌باشد که برای کنترل جریان خون بسیار حیاتی می‌باشد.

محققان انگلیسی از دانشگاه اکستر دریافتند که مصرف ۶ گرم ال آرژنین میتواند باعث کاهش فشار خون در طول تمرین به میزان ۷ درصد، افزایش سطح نیتریک اکسید به میزان ۱۰۰ درصد و افزایش ظرفیت استقامتی به میزان ۲۱ درصد شود.

مصرف آرژنین میتواند باعث افزایش کنترل فشار خون شود و میتواند برای ورزشکاران استقامتی یک مکمل بسیار با ارزش باشد.مصرف ۳-۵ گرم آرژنین ۲-۳ بار در روز را مد نظر داشته باشید.

همچنین یک دوز آن را ۳۰-۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *