داروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

تسکین‌ دردها با نوشیدنی های طبیعی

کفیر، ضد التهاب قدیمی

کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده و از قدیمی‌‌ترین فرآورده‌‌های شیر است كه منشا آن را به سرزمین قفقاز نسبت داده‌اند. این نوشیدنی ترش‌مزه، یک ضد التهاب قوی و منبع باکتری‌های مفیدی مانند پروبیوتیک‌هاست که با التهاب‌های بدن مقابله می‌کنند. کفیر با جذب پروبیوتیک‌ها درد را کاهش می‌دهد، همچنین به بالا بردن سیستم ایمنی بدن كمک کرده و از بروز سرماخوردگی، بیماری‌های عفونی و سرطان پیشگیری می‌کند، به همین دلیل در طب سنتی آن را یک مسکن طبیعی می‌دانند.

تسکین‌ دردها با آبمیوه‌های ارگانیک

شیرسویا، منبع غنی کلسیم

شیر سویا دارای کلسیم و منیزیم فراوان است و مصرف آن فشارهای عصبی، تنش‌ها و اسپاسم‌های عضلانی و سردردهای ناشی از تغییرات هورمونی را تسکین می‌دهد. به یاد داشته باشید شیرهای حیوانی (گاو و گوسفند) باعث تحریک حمله‌های میگرنی و بروز سردرد می‌شوند.

چای سبز، ضد دردهای مفصل

چای سبز یکی از نوشیدنی‌های پرخاصیت است که آن را برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌کنند. این چای گیاهی حاوی فلاوونوئیدهایی است که خواص ضدالتهابی دارند و درد و ترکیبات التهاب‌زای بدن را کاهش می‌دهند.

مصرف چای سبز به افرادی که از آرتریت روماتوئید رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

آب سبزیجات، تسکین‌دهنده‌ی سردرد

آب سبزیجات تسکین‌دهنده‌ی سردردهای ناشی از پرخوری یا مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب و شیرین است؛ زیرا خاصیت پاک‌سازی و سم‌زدایی دارد و چند دقیقه پس از نوشیدن آن، حالت‌تان بهتر می‌شود.

آب زغال‌اخته، ضداسترس

آب زغال‌اخته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به پیشگیری از التهاب و استرس کمک زیاد می‌کند. همچنین مصرف منظم آن باعث افزایش «سیتوکین»، مولکول ضدالتهاب در بدن می‌شود، در نتیجه درد شما کاهش می‌یابد.

آب اسفناج، آرام‌بخش اعصاب

این نوشیدنی یک آرام‌بخش طبیعی است که به دلیل داشتن مواد مغذی به خصوص ویتامین‌های‌B، درد را تسکین می‌دهد و موجب آرام شدن اعصاب می‌شود. اگر دچار خستگی روزانه یا سردردهای عصبی شدید، این نوشیدنی را تهیه کرده و میل کنید.

آب گیلاس، درمان بیماری قلبی – عروقی

آب گیلاس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها به خصوص «آنتوسیانین‌ها» است و یک ضدالتهاب قوی محسوب می‌شود. اگر دچار التهاب‌های شکمی یا بیماری‌های قلبی – عروقی و دردهای مفصل ناشی از بیماری‌هایی مانند آرتریت هستید، یک لیوان آب گیلاس بنوشید.

آب‌ سیب و زردآلو، ضدخستگی

زردآلو حاوی آهن است و سیب ویتامین و کلسیم فراوان دارد، درنتیجه مصرف آن خستگی بدن را از بین می‌برد و سردردهای ناشی از استرس را تسکین می‌دهد.

آرام بخوابید

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید، می‌توانید یک نوشیدنی خواب‌آور تهیه کرده و قبل از خواب بنوشید. خوردن این نوشیدنی قبل از خواب شما را آرام کرده و خواب راحتی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد، زیرا عسل مسکن است و بابونه، بادرنجبویه و بهار نارنج آرام‌بخش هستند.

منبع: مجله نیک ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *