سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

از نشانه‌های آلرژی به مواد آرایشی راش‌های پوستی و تورم!

بعضی از لوازم آرایشی مانند لوازم مخصوص آرایش چشم، حاوی مواد نگهدارنده، عطرها و ترکیبات مختلفی هستند که می‌توانند واکنش‌های آلرژیک را برانگیخته کنند. لوازم آرایش چشم معمولا عبارت‌اند از سایه چشم، خط چشم و ریمل، اما محصولات دیگر مانند کرم نیز با پوست اطراف چشم‌ها تماس پیدا می‌کنند. داشتن اطلاعات کافی درباره نشانه‌های واکنش آلرژیک نسبت به لوازم آرایش چشم، به شناسایی زودهنگام مشکلات کمک می‌کند و پیشگیری از عوارض بیشتر را امکان‌پذیر می‌سازد.

 راش‌ها (بثورات)

 

به‌وجود آمدن راش‌های پوستی، یکی از واکنش‌های رایج پوست نسبت به لوازم آرایشی است. این راش‌ها می‌توانند متنوع باشند و از جوش‌های قرمز تا کهیرهای ریز را شامل شوند. تا زمانی که تمام پوست با استفاده از محصولات آرایشی حساسیت‌زا پوشش داده شود، معمولا راش‌های پوستی هم پنهان می‌مانند. با این‌حال، بعضی از واکنش‌های آلرژیک نسبت به این محصولات می‌توانند باعث خارش شوند و همین خارش نشان‌دهنده این است که لوازم آرایشی شما، راش‌های پوستی را پنهان می‌کند.

 تورم

واکنش آلرژیک دیگر نسبت به لوازم آرایش چشم، به‌وجود آمدن التهاب و تورم است. این تورم می‌تواند به‌تنهایی اتفاق بیافتد یا این‌که با راش‌های پوستی همراه شود. در این حالت، تورم خفیف یا شدید در ناحیه پلک افراد به‌وجود می‌آید، اما این واکنش آلرژیک می‌تواند به سمت ابروها یا گونه‌ها گسترش پیدا کند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *