داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

آشنایی با گیاهانی برای پاکسازی ریه!

آیا سرفه‌های شدید باعث شده‌اند به سم‌زدایی ریه‌ها فکر کنید؟ قرار گرفتن در آلودگی‌های شهری باعث می‌شود تا ریه‌های شما با گذشت زمان محلی برای تجمع مواد مضر و سموم شوند. اما برای پاکسازی ریه ها چه باید کرد؟ اگر به دنبال یک روش طبیعی و بدون عوارض هستید، پیشنهاد ما به شما گیاهان دارویی هستند که می‌توانند به سرعت مشکل شما را برطرف کرده و به سلامت و تقویت ریه‌هایتان کمک کنند.

گیاهانی برای پاکسازی ریه

نعنا: نعنا شامل «منتول» است که باعث تنفس راحت‌تر و شل شدن عضلات سیستم تنفسی می‌شود. همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان با باکتری‌های تنفسی مبارزه می‌کند.

اوکالیپتوس: در قرص‌های ضدسرفه و شربت‌های گلو درد، اوکالیپتوس بسیار استفاده می‌شود چرا که حاوی CINEOLE که یک ترکیب ضد احتقان، درمان التهاب سینوس‌ها، سرشار از آنتی اکسیدان و آرام کننده سرفه است.

برگ درخت چنار: این گیاه ضدباکتری، ضدالتهاب و ضد میکروب است همچنین دارای خاصیت آرام کننده سرفه‌های خشک، درمان ناراحتی‌های ریوی و درمان کننده سرماخوردگی است. این برگ برای سرفه‌های خلط دار بسیار توصیه می‌شود.

مریم گلی: چای مریم گلی برای بیماری‌های تنفسی و ریه بسیار مفید است. استنشاق خواص معطر مریم گلی برای سینوس‌ها و مشکلات ریوی بسیار کارآمد است.

شیرین بیان: این گیاه برای پاکسازی غشای مخاطی ریه، افزایش سیستم ایمنی بدن به ویژه معده، ریه و گلو بسیار مفید محسوب می‌شود و برای آرام کردن سرفه‌های مکرر بهترین گزینه است.

آویشن: این گیاه رایج را می‌توان برای مبارزه با احتقان سینه، به دلیل داشتن اسانس ضدعفونی کننده قدرتمند آن استفاده کرد. روغن آویشن یک آنتی بیوتیک طبیعی و ضد قارچ است. همچنین نوشیدن چای آویشن می‌توانید باکتری‌ها و ویروس‌های ریه را ریشه کن کند.

پونه کوهی: ویتامین‌ها و مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در این گیاه سرشار است. «کارواکرول» و «رزمارینیک اسید» موجود در آن ضد احتقان طبیعی است. این گیاه یک پشتیبان طبیعی برای دستگاه تنفسی محسوب می‌شود و کمک می‌کند جریان هوا از طریق بینی بسیار آسان ‌شود.

منبع: giahyab.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *