سلامتیسلامتی پوست

آرایش خود را با شیر و عنبر سائل پاک کنید!

شیر حاوی مقدار زیادی از چربی و پروتئین است که هر دو برای مراقبت از پوست ضروری هستند. خود شیر برای پوست به‌عنوان عامل تسکین‌دهنده عمل می‌کند و تاثیر خوبی برای پوست‌های حساس دارد. تهیه یک پاک‌کننده طبیعی برپایه شیر اصلا کار سختی نیست.

ابتدا باید یک قاشق چای‌خوری از شیر بادام خالص را با یک کاسه شیر کامل مخلوط کنید. در ادامه باید یک پنبه آرایشی تمیز را داخل این مایع ترکیبی بگذارید و بعد آن را روی سراسر پوست بکشید.

این روش هم ارزان است،‌ هم اثربخشی زیادی دارد و هم بسیار بی‌خطر است. استفاده از شیر سرد بدین منظور، یکی از بهترین ترفندها برای پوست‌های مستعد آکنه یا لکه محسوب می‌شود. عملکرد شیر بیشتر از هر چیز در پاک کردن آرایش چشم با موفقیت همراه است و پوست بسیار حساس این قسمت از صورت را به‌خوبی تمیز می‌کند.

یکی از ترکیبات شگفت‌انگیز و طبیعی دیگر که مواد آرایشی را به‌راحتی از روی صورت پاک می‌کند، عنبر سائل یا فندق افسونگر (witch hazel) نام دارد. این ماده طبیعی رطوبت پوست را حفظ می‌کند، مانع از خشکی پوست می‌شود و نقش موثری در از بین بردن آکنه ها ایفا می‌سازد. شما می‌توانید از عنبر سائل در کنار انواع روغن‌های طبیعی برای پاک کردن مواد آرایشی کمک بگیرید.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *