اعصاب و روانپرهیزاتسلامتینکات سلامتی

درمان آپنه خواب با کمک ماسک CPAP

درمان آپنه خواب با کمک ماسک CPAP

امروزه بسیاری از مردم جهان،‌ از جمله میلیون‌ها آمریکایی، با مشکلات مختلفی مانند آپنه خواب و تکرر ادرار در ساعات خواب شبانه مواجه هستند. یکی از مطالعات اخیر درباره همین موضوع نشان می‌دهد که درمان آپنه خواب با کمک ماسک CPAPP می‌تواند به حل کردن مشکل تکرر ادرار هم کمک کند. گزارشی از این مطالعه در نشست سالانه انجمن اورولوژی اروپا (EAU) در لندن ارائه شده است.

در روش درمانی CPAP، جریان ثابت هوا با کمک ماسک به افراد مبتلا به آپنه خواب رسانده می‌شود تا آنان با اختلال تنفس درحین خواب مواجه نشوند.

محققان دانشگاه ماستریخت در این مطالعه، اطلاعات مربوط به ۲۵۶ نفر از مبتلایان به آپنه خواب را پیش از استفاده از ماسک CPAP و پس از آن بررسی کردند. یافته‌های نهایی نشان دادند که قبل از شروع CPAP، ۶۹ درصد از بیماران مجبور می‌شدند که بیش از یک بار در شب برای ادرار بیدار شوند،‌ اما بعد از CPAP این میزان به کمتر از دوسوم بیماران رسیده است.

دکتر مارکوس دریک (سخن‌گوی انجمن اورولوژی اروپا) درباره این یافته‌ها می‌گوید: «این‌که مشکلات تنفسی می‌توانند باعث تولید بیش از حد ادرار در حالت خواب شوند، شاید برای بسیاری عجیب به نظر برسد، اما این مشکل کاملا جدی است. با توجه به ارتباط مهمی که در این مطالعه روشن شده و فواید روش درمانی CPAP، می‌توانیم این روند درمانی را به برنامه‌های رایج درمانی اضافه کنیم».

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *