پر دردسرترین های آسیب های ورزشی - مجله سلامتی عطارباشی

پر دردسرترین های آسیب های ورزشی

انگیزه پیدا کردن برای رفتن به باشگاه خودش سخت است و چگونه می خواهید با رخم های جانبی فلج کننده و آسیب های آن کنار بیایید. خوشبختانه، راههایی وجود دارد که می توانید در پیشگیری و درمان این آسیب های کوچک از آنها استفاده کنید.

چندین آسیب ورزشی که می توانید به طور کامل از آنها پرهیز کنید

سوختگی پوست

بعضی از ورزش ها هم چون دراز و نشست و پلانک بر روی ساعد، باعث ایجاد سوختگی یا سائیدگی بین پوست و زمین زیرتان می شود.

با یک مت یا حوله ورزش کنید تا از پوستتان محافظت کنید و حمایت کافی را ایجاد کنید. از لباس هایی استفاده کنید که عرق را جذب می کند.

نحوه درمان: آن منطقه را با آب ولرم بشویید و روی آن را نپوشید تا پوستتان نفس بکشد. هم چنین می توانید از پمادها و ژل های موضعی مثل وازلین و نئوزپورین بر روی آن منطقه استفاده کنید تا زودتر خوب شود.

سائیدگی پوست

سائیدگی پوست با پوست یکی از متداول ترین التهاب هاست که اغلب به فرم تاول های قرمز التهابی دیده می شود. دونده ها اغلب در دوی مسافت طولانی شاهد سائیدگی هستند و همینطور بر اثر تمرین های با شدت بالا نیز این حالت به وجود می آید.

باید لباس های سبک و قابل تنفس بپوشید. عرقی که بر روی لباس خشک می شود می تواند موجب زبری و ناراحتی شود.

منطقه ملتهب شده را با پارچه گرم بشویید و آن را نپوشانید تا نفس بکشد. هم چنین چند روز می توانید از فعالیت هایی که موجب سائیدگی می شود پرهیز کنید.

سیاه شدن انگشتان پا

از نظر دونده گان، داشتن انگشتان سیاه نشانی از افتخار است. اما آن چیزی که در زیر پوست اتفاق می افتد چندان به نظر دلخواه نیست. زمانی انگشتان پا سیاه می شود که برای مدت طولانی در هنگام دویدن به کفش برخورد می کنند. تکرار این حالت باعث می شود بستر ناخن پر از خون شود و درنهایت ناخن بیافتد.

مقاله مرتبط :   آیا ورزش می کنید یا به بدنتان آسیب میزنید؟

کفش بزرگتر از پاهایتان بخرید یا از پوشیدن جوراب های کلفتی که باعث می شود پاهایتان بزرگتر شود پرهیز کنید. ناخن های پا را کوتاه کنید، اما نه خیلی کوتاه.

اگر انگشتان پاهایتان سیاه شده است، آن را تمیز و خشک نگه دارید و بگذارید به صورت طبیعی بیافتد. انگشت را بلند نکنید چون باعث حبس شدن رطوبت و نفوذ باکتری به انگشت پا می شود. برای بهبود سریعتر می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید: استراحت، یخ، کمپرس و بالا آوردن.

باد کردن انگشتان دست و پا

وقتی عرق می کنیم، بدنمان الکترولیت (مواد معدنی ضروری که افراد برای عملکرد صحیح لازم دارند) را از دست می دهد.

راه پیگشیری از آن ساده است: آب بنوشید. انگشت ها و پاهایتان ملتهب می شود، و این نشانه یعنی آب کافی ننوشیده اید. هم چنین می تواند نشان دهنده کاهش سرم خون باشد. سالین یا سرم خون ماده ایست که فرایند هیدراسیون را قبل از مسابقه یا تمرین سرعت می بخشد. اگر در زمان تمرین بدنتان ملتهب می شود، انگشتر و جواهراتی که مانع راحتی و باعث درد می شود را حذف کنید.

التهاب به طور طبیعی از بین می رود، اما برای سریع کردن سرعت بهبودی، در زمان ورزش و بعد از آن با یک نوشیدنی حاوی الکترولیت هیدارسیون کنید.

پینه و پوسته شدن دست

پینه شدن ایجاد پوست های اضافی بر روی دست ها و پاهاست که به دلیل استفاده مکرر و گرفتن هالتر، دمبل، دستگیره و کتل بل ایجاد می شود. هنگامی که این پینه ها به اندازه کافی بزرگ و حساس شوند، پاره می شوند.

مقاله مرتبط :   شناخت آسیب های ورزشی ترسناک و راهی برای پیشگیری از آن

می توانید با پوشیدن دستکش از دست ها محافظت کنید. هم چنین با کشیدن سنگ پا در آن منطقه در زیر دوش می توانید این پینه را بردارید. اما در استفاده از آن مراقب باشید که باعث آسیب بیشتری نشوید.

در استفاده از مرطوب کننده و لوسیون دقت کنید. این مواد تنها باعث می شود این مناطق حساس تر شود و دفعه بعد با تمرینات سنگین پاره شوند.

بانیون

هنگامی که انگشتان پا در کفش بهم میچسبند، انگشت بزرگ پا به سمت انگشت دوم کشیده می شود. این حالت باعث ایجاد بانیون در لبه انگشتان پا می شود. افرادی که گودی پا یا پای صاف دارند بیشتر در معرض این آسیب هستند. اصطکاک بین انگشت و بانیون درد ناراحت کننده ای را ایجاد می کند.

برای پیگشیری از این آسیب سعی کنید کفش مناسب بخرید. روش های تشخیص کفش مناسب:

  • توجه کنید که قسمت انگشتان پا کمی به سمت بالا تمایل داشته باشد.
  • توجه کنید کفش به دو نیم خم نشود.
  • سعی کنید انحنای کم و مناسبی داشته باشد.
  • پاشنه پهنی داشته باشد.

متاسفانه، بانیون دائمی است اما بعضی از ژل ها و کرم ها درد و التهاب را موقتا از بین می برد.

سرگیجه

کمی احساس سرگیجه که می تواند بر روی دید تاثیر بگذارد.

کم آبی از مهم ترین علت آن است اما نداشتن تغذیه مناسب علت اصلی است، هم چون ویتامین بی.

اگر هنگام تمرین احساس سرگیجه بکنید، بهتر است سریع کاریی که می کنید را متوقف کنید. استراحت و آب خوردن می تواند کمک کند. اگر این مسئله هم چنان ادامه دارد می توانید به پزشک مراجعه کنید.


نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.