داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

بهترین غذاهای حاوی پروتئین گیاهی کدامند؟

پروتئین نوعی ریزمغز ضروری است که باید هر روز آن را دریافت کنیم. پروتئین به ما انرژی داده و همچنین به بازیافت یا ریکاوری ما بعد از انجام تمرینات ورزشی کمک شایانی می‌کند. پروتئین از زنجیره‌های بلند آمینواسیدها ساخته شده‌ است که برای ساخت عضلات انسان ضروری می‌باشند.

غذاهای حاوی پروتئین

به گزارش عطارباشی به نقل از «مایندبادی‌گرین» میزان پروتئین مورد نیاز در هر فردی متفاوت است و عوامل مختلفی در این موضوع نقش دارند که عبارتند از: میزان فعالیت بدنی، سن، حجم عضلانی و وضعیت فعلی سلامت.

یکی از نگرانی‌های گیاهخواران همواره این است که آیا پروتئین مورد نیازشان را از گیاهان دریافت می‌کنند یا نه. در ادامه قصد داریم ۴ مورد از بهترین غذاهای حاوی پروتئین گیاهی را معرفی کنیم.

دانه‌های شاهدانه

مردم نمی‌دانند که این دانه‌ها چه مقدار پروتئین را در خود جای داده‌اند. ¼ فنجان از دانه‌های شاهدانه حاوی ۱۰گرم پروتئین گیاهی هستند. شما می‌توانید به راحتی این دانه‌ها را به پخت و پز خود اضافه کرده و یا بر روی سالاد بریزید و میل کنید. این دانه‌ها همچنین منبعی عالی از چربی‌های امگا۳ هستند و مصرف آنها توسط بسیاری از متخصصین تغذیه پیشنهاد می‌شود.

کینوآ

کینوآ یک منبع کامل پروتئین گیاهی و از بهترین غذاهای حاوی پروتئین گیاهی است که می‌توانید به شیوه‌های مختلفی از آن در آشپزی استفاده کنید. دانه‌های کینوآ حاوی ۹ نوع آمینواسید ضروری هستند که بدن ما به آنها احتیاج دارد و به همین دلیل است که به آنها پروتئین کامل می‌گویند. یک فنجان از دانه‌های کینوآ دارای ۸گرم پروتئین است.

اسپیرولینا

این سبزی فوق‌العاده که نوعی جلبک می‌باشد حدودا ۶۵ تا ۷۰ درصد پروتئین کامل است و انتخابی عالی برای گیاهخواران محسوب می‌شود. می‌توانید این سبزی را به شکل پودر و یا قرص تهیه کنید و در تهیه‌ی اسموتی از آن بهره ببرید.

تمپه

تمپه نوعی خوراکی است که از طریق تخمیر شدن سویای کامل بدست می‌آید. تمپه سرشار از پروتئین و فیبر بوده و انتخاب بسیار مناسبی برای دریافت این مواد می‌باشد. نصف فنجان تمپه دارای ۱۵گرم پروتئین است که در غذایی مانند توفو این مقدار به ۱۰گرم پروتئین کاهش می‌یابد.

مترجم: حسین حیدری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *