داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

فلفل و زنجبیل ، ترکیب ضدسرطان

اغلب با فواید فلفل و زنجبیل آشنا هستیم و این دو ماده را به طور جداگانه در پخت و پز استفاده میکنیم. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که ترکیب فلفل و زنجبیل میتواند چه فوایدی داشته باشد؟ شاید با خود فکر کنید که ترکیب کردن این دو ادویه ممکن است ایده‌ی خوبی نباشد و از آنها ادویه‌ای بدمزه بدست آید، اما اشتباه نکنید. ترکیب فلفل و زنجبیل نه تنها طعم جدید و خوشمزه ای را به وجود می‌آورد بلکه این ترکیب خواص شگفت انگیزی نیز دارد. در ادامه بیشتر به این موضوع و فواید فلفل و زنجبیل میپردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

فواید فلفل

به تازگی دانشمندان با بررسی فواید فلفل و زنجبیل به نتایج شگفت انگیزی دست یافته‌اند، با توجه به جدیدترین مطالعات، این ادویه‌ها دارای خواص ضد سرطان بوده و خطر ابتلا به سرطان ریه را در موش‌ها کاهش داده است.

علاوه بر این در مجله آنلاین شیمی کشاورزی و مواد غذایی نشان داده شده که ترکیب فلفل تند و زنجیبل با هم در کاهش خطر ابتلا به سرطان نقش عمده‌ای داشته و در واقع عملکرد کلیدی گیرنده‌های تومور را که باعث رشد غده‌های سرطانی می‌شوند از کار می‌اندازد.

در طول مطالعه بر روی موش‌ها دانشمندان دریافتند که موش‌های مستعد به سرطان ریه با مصرف ترکیب فلفل و زنجبیل در چند هفته در مقایسه با موش‌هایی که این ترکیب در غذای آن‌ها نبوده، کمتر به سرطان مبتلا شده‌اند.

فواید زنجبیل

زنجبیل یک منبع غنی از روی، منیزیم و کروم بوده و به حفظ جریان خون سالم و طبیعی کمک می‌کند. علاوه بر این انجمن بارداری آمریکا به خانم‌های باردار توصیه کرده که زنجبیل را به شکل‌های گوناگون به منظور جلوگیری از تهوع صبح در دوران بارداری استفاده کنند.

فواید فلفل

در فلفل قرمز ترکیبی به نام کپسایسین وجود دارد و عطر و طعم گرم فلفل به دلیل وجود این ماده است و توانایی مهار فرستنده درد در مغز و در نتیجه کاهش سردرد را به همراه دارد، از این گذشته خاصیت جلوگیری از التهاب از دیگر ویژگی‌های فلفل بوده و بخشی از ویتامین C مورد نیاز روزانه هر فرد را تامین کرده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *