داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان بی خوابی با معجون شیر و عسل

اختلالات خواب از مشکلات رایجی هستند که افراد زیادی با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند. بی‌خوابی و کم‌خوابی می‌توانند شدیدا زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهند و مشکلات فراوانی را به وجود آورند. خستگی، بد خلقی، بی‌حوصلگی، نداشتن تمرکز، خوب آلودگی و… می‌توانند از علائم بی‌خوابی در فرد باشند. در این نوشتار قصد داریم با معرفی معجون شیر و عسل ، یک روش طبیعی برای درمان بی‌خوابی را با شما به اشتراک بگذاریم. برای آشنایی با خواص شیر و عسل و طرز تهیه‌ی آن لطفا با عطارباشی همراه باشید.

شیر و عسل

خواص شیر

شیر حاوی تریپتوفان، یک اسید آمینه بوده که به خواب راحت کمک می کند. این ماده باعث تحریک سروتونین و ملاتونین در بدن و در نتیجه ایجاد آرامش و خواب راحت می شود.

خواص عسل

بر اساس مطالعه های انجام شده عسل آرام بخشی قوی محسوب شده و باعث آزاد شدن ملاتونین در مغز می شود.

علاوه بر این عسل در تولید گلیکوژن برای عملکرد صحیح کبد در زمان خواب و استراحت بدن بسیار موثر است. سطح گلیکوژن در طول روز در بدن کاهش می یابد که در نتیجه آن ممکن است مغز شب‌هنگام از خواب بیدار شده و بدخوابی و بی خوابی را در پی داشته باشد.

خواص اسانس وانیل خالص

یک مطالعه در سال ۱۹۹۱ نشان داد عطر وانیل در آرامش و کاهش هجوم افکار به ذهن و اضطراب موثر است.

بی خوابی ممکن است در نتیجه یک بیماری تنفسی مانند آپنه خواب رخ دهد. دانشمندان فرانسوی در نتیجه یک مطالعه دریافتند که استشمام عطر وانیل در طول روز آپنه خواب را تا ۳۶ درصد کاهش می دهد.

مواد لازم برای تهیه معجون شیر و عسل

-شیر ۱.۵ لیوان

-عسل یک قاشق چای خوری

-اسانس وانیل خالص یک قطره

طرز تهیه

شیر را در یک ظرف ریخته و روی شعله اجاق قرار دهید تا کمی گرم شده اما نجوشد. سپس وانیل و عسل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. این نوشیدنی را به آرامی قبل از رفتن به رختخواب بنوشید و خاصیت معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

اثربخشی این نوشیدنی خواب آور به دلیل خواص ترکیبات آن است که الگوهای خواب سالم را بهبود بخشیده و به استراحت بدن در زمان خواب کمک می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *