تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

رژیم ورزشیتان را به روز رسانی کنید تا جوان شوید

همواره در باشگاه هستید

اگرچه داشتن یک برنامه ورزشی بلند پروازانه قابل تحسین است، با این حال داشتن روزهای استراحت ضروری است، مخصوصا با افزایش سن عضلات. تمرین طولانی و شدید و محرومیت از خواب سطح کورتیزول خون را افزایش می دهد. این رویداد می تواند تاثیر معکوسی بر روی انسولین داشته باشد و قند خون را افزایش بدهد. این قندها وارد فرایند می شوند و در نهایت منجر به محصولی می شوند که AGE نامیده می شوند. سپس این ماده به فیبرهای کلاژن متصل می شود و انعطاف پذیری را کاهش می دهد و موجب چروک و لک می شود. برای کاهش این نوع از التهاب، حداقل یک روز استراحت در هفته را در برنامه قرار دهید.

فرم ایستادنتان اشتباه است

در حال ورزش کردن، راه رفتن، پشت میز کار باید حتما فرم درستی داشته باشید. فرم نادرست باعث تغییر فرم ستون فقرات می شود و باعث می شود قوز کنید. برای اینکه تراز بدن را در برنامه ورزشی رعایت کنید، با یک مربی کار کنید که فرم بدن را تحت کنترل دارد. اگر مسئله توجه به فرم بدن است، در یک کلاس یوگا، پیلاتس یا باله ثبت نام کنید تا اصول تراز بودن بدن را یاد بگیرید.

حرکات قدرتی را فراموش می کنید

آیا تا به حال توجه کرده اید که با افزایش سن، سرعت عکس العمل کاهش پیدا می کند؟ با گنجاندن حرکات قدرتی در برنامه ورزشی می توانید زبر و زرنگ بمانید. برداشتن وزنه های سنگین (در برابر وزنه های سبک تر)، انجام پرش های انفجاری، و دویدن های سرعتی به طور متناوب می تواند فیبرهای عضلانی با انقباض سریع را در بدن بسازد و زمان های عکس العمل را سریع کند.

منحصرا به حرکات هوازی وابسته هستید

در حالی که حرکات کاردیو یک عادت عالی می باشد، اما تمرینات قدرتی به بدن و عضلات فرم می دهد و حتی زمانی که ورزش نمی کنید به کالری سوزی کمک می کند. مخصوصا تمرینات قدرتی برای افراد بالغ خوب است: بر اساس پژوهش ها افراد بالای ۵۰ سال از قدرت کافی برخوردار نیستند.افراد بزرگسال وقتی می گویند ورزش می کنند بیشتر منظورشان ورزش های هوازی است و نه ورزش های قدرتی. حدود یک چهارم از آنها با وزنه تمرین می کنند. مدارک موجود نشان می دهد که انجام این ورزش ها می تواند واقعا به حفظ عضله کمک کند. به همین منوال، حفظ عضله باعث می شود جوان به نظر برسید.

عضلات کف لگن را فراموش می کنید

ممکن است عضلات لگن اولین چیزی نباشد که هنگام تمرین کردن به ذهنتان خطور کند، اما با این وجود مهم است. اگر به عضلات لگن توجه نکنید در نهایت در میان سالی شکم گردی خواهید داشت و همینطور هم چون اکثر زنان مبتلا به تکرر ادرار خواهید شد. انجام ۳ ست با ۱۰ تکرار از حرکت کگلز یا پل سه بار در روز به صورت روزانه، می تواند عضلات لگن را سفت و محکم نگه دارد.

تمرینات متناوب و پر شدت را نادیده می گیرید

احتمالا در مورد تمرینات HIIT  یا تمرینات متناوب و پرشدت شنیده اید، به نظر یک مد زود گذر است. اما اثبات شده که در مبارزه با نشانه های افزایش سن بسیار مفید است. بر اساس پژوهش ها، افراد کهنسالی که در تمرینات متناوب با شدت بالا شرکت می کنند، ظرفیت میتوکندری در آنها ۶۹ درصد افزایش می یابد که بدن کمک می کند انرژی تولید کند و به علاوه، حساسیت انسولین بهتر می شود که خطر دیابت را کاهش می دهد. برای این منظور می توانید ۳ بار در هفته دوچرخه به صورت متناوب و دو روز پیاده روی بر روی تردمیل داشته باشید.

تنش زدایی ندارید

با فعالیت هایی هم چون یوگا وهنرهای رزمی، درخشش جوانی را احساس کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *