تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

می خواهید در اوج بی حالی دویدن را شروع کنید؟

در حالی که ممکن است مبالغ زیادی را صرف خریدن لباس ها و کفش های ورزشی کرده باشید برای آنکه امسال بتوانید بیشتر بدوید یا رکورد دویدن ماراتون خود را بشکنید، اما بستن بندهای کفش و راهی پیاده رو شدن چندان هم آسان نیست.

موانع ذهنی در رسیدن به اهداف مربوط به دویدن می تواند مانع بزرگی باشد. بنابراین برای حل این مشکلات با سه نفر صحبت کرده ایم که دویدن را تبدیل به حرفه ی خود کرده اند.

می خواهید دویدن را شروع کنید؟

شاید قبلا نمی دویدید و یا بعد از یک وقفه می خواهید دوباره دویدن را شروع کنید. خیلی راحت می توان گرفتار بهانه ها شد، بنابراین شروع کنید و زیاد به آن فکر نکنید.

ابتدا راه بروید، تند راه بروید، سپس برای فواصل کوتاه آهسته بدوید. بعد از آن کم کم این فواصل را طولانی تر کنید. استقامت، اعتماد بنفس و توانایتان افزایش می یابد. به علاوه، این تصور که دویدن باید به طور پیوسته باشد اشتباه است. پژوهش ها نشان داده که الگوی راه رفتن تند در بعضی از شرایط می تواند هم چون دویدن تاثیرگذار باشد.

هم چنان باید توقعات خود را در خانه جا بگذارید و به یاد داشته باشید که تبدیل شدن به یک دونده خوب زمان بر است. به جای آن، شیوه صحیح دویدن را یاد بگیرید و تصمیم بگیرید دونده خوبی شوید. ابزار مناسب داشته باشید، لباس گرم بپوشید، لیست آهنگ های تشویق کننده تهیه کنید، به مکانی بروید که به شما انگیزه می دهد- باشگاه، کلاس های فضای باز، پیست های دویدن- و حتی می توانید از مربی دو کمک بگیرید.

اگر به دیوار ذهنی برخورد کردید چکار کنید؟

همانطور که دونده ها در هر سطحی که باشند می دانند، می توان به راحتی به یک دیوار ذهنی برخورد کرد و احساس کنیم که نمی توانیم دویدن را کامل کنیم. هنگامی که این اتفاق می افتد، بهتر است به جای توقف سرعت را کم کنید، نفس عمیق تری بکشید، ذهنتان را پاک کنید، و به خودتان بگوید باید کاریی که انتظارش را داشتید تمام کنید. به عنوان دونده، ما همه روزهای خوب و بد داریم.

یکی دیگر از دونده ها توصیه می کند یک لیست پر انرژی داشته باشید که بخواهید به خاطر آن ادامه دهید، و در فضای بیرون بدوید تا بهانه ای نداشته باشید و مجبور باشید به خانه برگردید.

می توانید با نام پیشرفت، سریع از آن دیوار عبور کنید. چیزی که  تعیین کننده پیشرفت است فقط توانایی فیزیکی نیست بلکه آن توانایی ذهنی برای ادامه دادن است. اگر هیچ وقت آن دیوار را نشکنید، هیچ وقت موفق نمی شوید. روم یک روزه ساخته نشد، بلکه با گذاشتن سنگ بر روی سنگ ساخته شد، راه یک شبه وجود ندارد. فراموش نکنید – هر قدمی که برمی دارید شما را به خط پایان نزدیک تر می کند.

چگونه از آسیب سریع بگذریم؟

متاسفانه، آسیب جزئی از زندگی است. و زمانی که آسیب می بینید، بهتر است به یک فرد حرفه ای مراجعه کنید که تشخیص دهد چرا آسیب دیده اید و نحوه درمان درست آن به شما آموزش دهد. اما فقط به این دلیل که دچار التهاب پلانتر شده اید و یا پشت پاهایتان کشیده شده است به این معنا نیست که دیگر نمی توانید ورزش کنید، بلکه پاک کردن بی نظمی ذهنی دقیقا هم چون بهبود فیزیکی مهم است.

آسیب ها عملکرد بدن را به ما آموزش می دهد، چرا این آسیب رخ داده و چگونه می توان از آن پرهیز کرد. شما می توانید یک ورزشکار یا مربی بهتری شوید. اگر از این آسیب به عنوان یک تجربه استفاده کنید، می توانید تبدیل به یک ورزشکار قوی تری شوید. اجازه ندهید ترس به زندگیتان تحکم پیدا کند.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *