داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

نسخه های اشتها آور طب سنتی

اگر می خواهید چاق شوید و چاق بمانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

هر روز صبح به جای صبحانه کشمش، خرما، انجیر، توت خشک یا انگور زرد رسیده بخورید و اگر هم باز میل به خوردن غذا داشتید، نان و پنیر و مرزه، نان و پنیر و خرما یا نان و کره و عسل بخورید و در طول روز نیز چند مرتبه آب انگور بنوشید.

نسخه های اشتها آور طب سنتی

افراد لاغر اگر به مدت دو ماه (صبح ناشتا) انجیر خیسانده در عرق انیسون بخورند، چاق می شوند زیرا انجیر و انیسون مجاری جذب غذا را باز کرده و موجب تقویت بدن می شوند.
۱۰ عدد انجیر برای افراد بزرگسال و ۵ عدد برای کودکان کافیست.
یک لیوان شیر گرم، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری ملاس سیاه را در مخلوط کن بریزید تا تمام مواد با یکدیگر مخلوط شوند، سپس آن را میل کنید. این نوشیدنی برای افرادی که می خواهند چاق شوند بسیار مفید است.
پودر نخود را در شیر حل کنید تا به شکل خمیر درآید، سپس به نسبت مساوی مقداری آرد جو، آرد برنج و آرد گندم را نرم بکوبید و به این خمیر اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا سفت شود. روزانه سه تا چهار قاشق غذاخوری از آن میل کنید.
مصرف آبگوشت، حلوا با آرد گندم، برنج و بادام، شیربادام، کله پاچه، انواع حلیم ها(اگر معده قوی است) می تواند در چاق شدن افراد لاغر موثر باشد.
مصرف شیربرنج به عنوان وعده ی صبحانه چاق کننده است و به تقویت بدن کمک می کند، همچنین موجب تولید خون با کیفیت در بدن می شود.
کنجد با شکر، انار شیرین، گوشت بلدرچین و کبک، کاهو، برنج و نان از جمله غذاهایی هستند که موجب افزایش غلظت و رطوبت در بدن و افزایش وزن می شود.
مغز بادام، فندق، پسته و گردو را نرم بکوبید بعد با قند ساییده شده مخلوط کنید هر روز عصر، مقداری از آن را با سرشیر مخلوط کرده و با نان بخورید.

منبع: مجله نیک و نو

One thought on “نسخه های اشتها آور طب سنتی

  • سلام چندسال زیگیل تناسلی زدم وازداروخانه قطره گرفتم پس ازمصرف زخم شدادامه ندادم گاهی خارش میکنن بانخ مثل بچگیام بستم افتادن ولی بیشترشدکمکم کنید۴۳سالمه

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *