داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

روشهایی برای درمان درد بدون استفاده از قرص

درد همانند دیگر احساسات انسان یک چیز شخصی است. هیچ آزمایش خون یا اسکنی نمی‌تواند به پزشک بگوید که یک فرد در چه اندازه‌ای درد را تجربه می‌کند. علت این موضوع این است که درد در ذهن ما وجود دارد! همانند احساس گرما یا لذت، درد نیز احساسی است که مغز شما با دریافت برخی اطلاعات از بدن آن را ایجاد می‌کند. اضطراب، خستگی و موارد دیگر در میزان درد تولیدی توسط مغز موثر هستند. اما برای درمان درد بدون استفاده از قرص‌ها چه باید کرد؟

درمان درد

به گزارش عطارباشی به نقل از «پریونشن» روش‌های فراوانی برای درمان درد وجود دارند که به داروهای شیمیایی و قرص‌های گوناگون وابسته نیستند. در ادامه به معرفی ۷۷ مورد از این روش‌های درمانی خواهیم پرداخت.

با دوستان خود وقت بگذرانید

گشت و گذار با دوستان صمیمی و گذراندن وقت با آنها سیستم اندروفین مغز را تقویت می‌کند. اندروفین‌ها در واقع مواد شیمیایی هستند که در افزایش احساس خوب و فعالیت مطلوب مغز نقش موثری دارند. به همین دلیل است که وقتی با دوست خود هستید کمتر احساس غم و اندوه می‌کنید.

از طرفی باید به انزوای اجتماعی نیز توجه شود. مطالعات نشان می‌دهند که تنهایی بیش از حد و دوری کردن از دوستان و خانواده، با وخیم شدن درد قسمت پایینی کمر ارتباط دارد.

شاد باشید

خندیدن همانند یک مسکن قوی برای درمان درد عمل می‌کند. محققان باور دارند که خندیدن، شوخی کردن با دوستان یا تماشای یک فیلم کمدی و خنده‌دار می‌تواند به بالا بردن آستانه‌ی درد کمک کنند.

ماساژ

مطالعه‌ای که توسط کلینیک مایو در سال ۲۰۱۵ انجام شد نشان داد که دریافت ماساژ تاثیر مثبتی در کاهش درد دارد. زمانی که بدن شما توسط فرد دیگری (ماساژ دهنده) لمس می‌شود، گیرنده‌های فشار که در پوست قرار دارند به این تماس واکنش نشان داده و کمک می‌کنند تا عصب واگ (واگوس) در مغز فعال‌تر گردد. افزایش فعالیت عصب واگو در کاهش استرس موثر بوده و هرچه استرس کمتر باشد شما درد کمتری را احساس خواهید کرد.

استوانه‌ی فومی و طب سوزنی

استفاده از تشک استوانه فومی به ورزیده شدن عضلات شما کمک کرده، درد و گرفتگی را کاهش می‌دهد. طب سوزنی نیز با توجه به نتایج مطالعات مختلف می‌تواند تا ۵۵ درصد درد را کاهش دهد.

درمان درد

عرق بریزید

انجام ۲۵ دقیقه ورزش‌های هوازی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا کردن می‌تواند تا ۲۸ درصد درد را کاهش دهد. اگر با درد کمر در قسمت پایینی دست و پنجه نرم می‌کنید یا در وضعیت دردی مزمن مانند فیبرومیالژیا هستید، مطالعات نشان داده‌‌اند که انجام تمرینات ورزشی می‌تواند در درمان درد موثر باشد.

مدیتیشن

تحقیقات مختلفی نشان داده‌اند که انجام مدیتیشن به درمان درد کمک می‌کند. باور محققان بر این است که مدیتیشن از طریق تقویت سیستم اوپیوئیدی مغز به کاهش درد کمک نمی‌کند، بلکه از روش‌های دیگری بر روی مغز تاثیر گذاشته و در درمان درد موثر است. به همین دلیل ممکن است در شرایط مختلفی که مسکن‌ها جوابگوی کاهش درد نیستند، مدیتیشن بتواند به شما کمک کند.

تمرینات کششی

انجام یوگا یا تمرینات کششی فقط برای یکبار در هفته می‌تواند درد کمر را برای ماه‌ها از شما دور کند. محققان باور دارند که انجام ۵۵ دقیقه تمرینات کششی در طول هفته بسیار مفید بوده و همچنین انجام یوگا می‌تواند با تقویت ذهن شما به افزایش مزایای تمرینات ورزشی دیگر نیز کمک کند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *