داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

معرفی خواص ناشناخته زنجبیل

اگر در یخچال یا کابینت‌های آشپزخانه‌ی خود زنجبیل تازه یا پودر آن یافت نمیشود، بهتر است آماده شوید و هرچه سریعتر برای خرید آنها به نزدیک‌ترین فروشگاه مراجعه کنید. خاصیت زنجبیل تنها توسط طب سنتی و یا طب کهن چین پشتیبانی نمی‌شود، بلکه مطالعات علمی فراوانی نیز بر فواید مصرف این ادویه تاکید دارند.

خاصیت زنجبیل

به گزارش عطارباشی به نقل از «پریونشن» زنجبیل تازه یا پودر آن، هر دو فواید فراوانی دارند، هرکدام که مورد نظرتان است را انتخاب کنید. متخصصین تغذیه پیشنهاد می‌کنند روزانه ۲گرم زنجبیل مصرف کنید که برای زنجبیل تازه رنده شده حدودا ۱۱ قاشق چای‌خوری و برای پودر زنجبیل ¾ قاشق چای‌خوری می‌باشد.

در ادامه ۶ خاصیت زنجبیل که شاید از آنها مطلع نباشید را معرفی می‌کنیم.

تقویت سیستم ایمنی

زنجبیل دارای ترکیبات و مواد شیمیایی است که با ویروس سرماخوردگی مبارزه می‌کنند. نوشیدن چای زنجبیل به تسکین گرفتگی گلو و دیگر علائم آنفلوآنزا نیز کمک می‌کند. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده که همانند داروی طبیعی ضددرد و ضدتب عمل می‌کنند.

کاهش درد مفاصل

اسنادی وجود دارند که نشان می‌دهند زنجبیل قادر است درد و التهاب مربوط به مفاصل را در بیماران آرتروز کاهش دهد. علت این خاصیت زنجبیل احتمالا به دلیل وجود جینجرول‌ها است که نوعی ماده‌ی ضدالتهابی بسیار قوی می‌باشد.

آرام‌کننده‌ی درد عضلانی

قبل از باشگاه رفتن زنجبیل مصرف کنید. محققان دریافته‌اند که زنجبیل همانند یک مسکن و ضدالتهاب طبیعی عمل می‌کند که می‌تواند درد‌های عضلانی بعد از تمرینات ورزشی را تسکین دهد. دونده‌ها نیز می‌توانند از پودر زنجبیل بهره ببرند و به تسکین و کاهش التهاب کمک کنند.

خاصیت زنجبیل

درمان نفخ معده

زنجبیل با حالت تهوع مبارزه می‌کند اما این تنها خاصیت زنجبیل برای معده نیست. این گیاه به روند هضم کمک کرده و از ناراحتی‌های معده مانند نفخ پیشگیری می‌کند. ترکیبات موجود در زنجبیل شیره معده را تحریک کرده و به دستگاه گوارش برای هضمی بهتر کمک می‌کنند. همچنین آنزیم زینگیبین موجود در زنجبیل در شکستن و تجزیه پروتئین‌ها موثر است.

تسکین درد قاعدگی

شگفت‌انگیز‌ترین خاصیت زنجبیل که شاید از آن خبر نداشتید این است که به کاهش درد دوران قاعدگی کمک شایانی می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که زنجبیل همانند داروهای ضددرد، قدرت داشته و موثر است.

مبارزه با میگرن

سردردهای میگرنی بسیار آزاردهنده هستند. زنجبیل می‌تواند سنتز پروستاگلندین را مهار کرده و از تورم رگ‌های خونی پیشگیری کند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف پودر زنجبیل به اندازه‌ی داروی سوماتریپتان (از داروهای مرسوم برای بیماری میگرن) موثر می‌باشد. همچنین زنجبیل در سرکوب کردن تهوعی که به سردردهای میگرنی منجر می‌گردد، موثر است.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *