تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

فلای بالاسینه با دمبل بهتر است یا با کابل؟

فلای با دمبل بهتر است یا کابل؟

فلای بالاسینه با دمبل و فلای بالاسینه با کابل ؛ هر دو تمرین روی عضلات سینه کار می کنند. ولی کدام یک از این دو حرکت بهتر بخش داخلی و بالایی سینه را هدف قرار می دهند؟

فلای بالاسینه با دمبل :

این تمرین به طور قطع یکی از حرکات موثر در تمرینات سینه محسوب می شود و به عنوان یکی از حرکات اصلی برای تمرین سینه در برنامه بدنسازان به کار برده می شود.

در فلای بالاسینه دمبل ، دمبل ها به شما اجازه  می دهند روی عضلات هر طرف به طور جداگانه کار کنید ، به خصوص برای برطرف کردن ناهماهنگی و به وجود آوردن تقارن دو طرف بدن که مشکلی رایج میان بدنسازان است.

با دمبل شما احتیاج به حفظ تعادل بیشتر دارید و به همین دلیل باعث می شود عضلات دیگری هم در حرکات درگیر شوند.

فلای بالاسینه با کابل :

در اصل این حرکت با فلای بالاسینه با دمبل از لحاظ حرکتی شباهت زیادی به هم دارند ، با این تفاوت که شما در فلای با کابل باید نیمکت را طوری تنظیم کنید تا خط کشش متناسب با عضلاتتان را پیدا کنید.

اگر حرکت را تازه شروع کرده اید ، تمرین را بدون وزنه انجام دهید تا مطمئن شوید هم نیمکت در جای مناسبی قرار دارد و هم کابل در راستای بدنتان به خصوص نسبت به مفصل شانه تنظیم شده است.

در طول حرکت آرنج ها را کمی خم کنید و مراقب باشید تا دست ها را بیش از حد پایین نیاورید ، این کار باعث می شود انقباض عضلات را از دست بدهید. یکی از فواید تمرین با کابل نسبت به دمبل این است که دیگر لازم نیست نگران تعادل در وزنه ها باشید. در این حرکت تمرکز تمرینی کاملا روی عضلات سینه ای است نه عضلات تثبیت کننده.

حرکت برتر :

احتمالا بخش بالایی سینه ضعیف ترین بخش عضلات در هر بدنسازی است. قسمت بالایی عضلات سینه را استخوان ترقوه شروع شده و پس از عبور از بخش میانی و پایینی سینه توسط یک تاندون به قسمت بالایی استخوان بازو متصل می شود.

عضلات بالایی سینه باعث حرکت دست در جهت افقی می شوند و برای حداکثر انقباض در عضلات سینه جمع شدن بازو باید اتفاق بیفتد. (دست ها را بالا بیاورید عضلات دلتوئید باید روبروی صورت قرار بگیرید) اگرچه این دو حرکت یک عضله را هدف قرار می دهند ، ولی اختلاف آنها مقدار انقباض در اوج حرکت است.

هنگامی که دست شما به نقطه اوج حرکت می رسد ، جاذبه پایین می کشد در صورتی که با کابل جاذبه دست ها را به روبرو می کشاند. ولی برای پرورش عضلات سینه به بهترین شکل از هر دو حرکت در برنامه تمرینی استفاده کنید.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *