تغذیه و تناسب اندامورزش

اگر تنها تمرینات هوازی را انجام بدهید چه عواقبی دارد؟

زمان آن رسیده است که از تردمیل پیاده شوید و با وزنه کار کنید.

همه می دانیم که تمرینات هوازی بسیار مفرح تر از سایر تمرینات است، به علاوه اندورفین زیادی در بدن ترشح می کند که باعث می شود احساس موفقیت زیادی بکنید.

به علاوه، تمرینات هوازی می تواند دارای مزایای زیادی باشد: بر اساس پژوهش ها تمرینات هوازی می تواند روند پیر شدن سلول های خاص در بدن را کند بکند و همینطور این تمرینات برای وزن کم کردن و سلامت قلب مفید است. “تمرینات کاردیو نوعی از ورزش است که باعث افزایش ضربان قلب می شود. هدف تمرینات هوازی به چالش کشاندن قلب برای سخت کار کردن و قوی شدن است.”

اما تنها انجام حرکات کاردیو به این معنا است که نیازهای عضلانی بدن را نادیده بگیرید. اگر تنها تمرینات هوازی را انجام بدهید منتظر این رویدادها باشید:

حجم عضلاتتان کاهش پیدا می کند

اگر می خواهید آنقدر قوی باشید که بر روی دستان خود بایستید و یا خواهرزاده و برادرزاده های خود را بلند کنید، نمی توانید با حرکات هوازی عضله سازی کنید. باید یک برنامه تمرینی سالمی داشته باشید که تمرینات هوازی، قدرتی و کششی را باهم داشته باشد. اگر تمرینات قدرتی را انجام ندهید، بنابراین قدرت عضلانی نخواهید داشت، و تا حد ممکن متابولیسمتان افزایش پیدا نمی کند.

توصیه: بهتر است بزرگسالان هر هفته حداقل ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه تمرین هوازی با شدت ملایم و یا یک ساعت و ۱۵ دقیقه تمرین شدید هوازی داشته باشند و به علاوه حداقل دو تا سه روز تمرین قدرتی داشته باشند.

چربی سوزی نخواهید داشت

به مرور زمان، بدن به برنامه عادت می کند و کالری کمتری می سوزاند. با ایجاد تنوع به وسیله حرکات دیگر به هدف خود نزدیک تر می شوید. “هر چقدر عضله بیشتری داشته باشید، بدنتان انرژی بیشتری می سوزاند”.

بنابراین همراه کردن تمرینات قدرتی (یعنی پوش آپ، برپی و…) با کاردیو کوتاه، بدن قوی تری برایتان می سازد.

همیشه بدنتان دردناک است

اگر از هر مربی شخصی بپرسید، آنها به شما خاطر نشان می کنند که حتی اگر اهداف تناسب اندام کمی جدی داشته باشید، زمانی را باید برای ریکاوری و استراحت داشته باشید. از آنجایی که حرکات کاردیو انرژی زیادی از بدن می گیرد، اگر آن را با حرکات جوان کننده یوگا ترکیب نکنید، ممکن است همیشه درد داشته باشید. وقتی تمرینات هوازی را زیاد انجام می دهید و زمانی را صرف انجام تمرینات دیگر یا ریکاوری نمی کنید، بدنتان خسته و استرس زده می شود.

دچار مشکلات طولانی مدت سلامتی می شوید

از دست دادن عضلات خالصی که به واسطه تمرینات قدرتی به وجود آمده است، فشار زیادی را به بدن وارد می کند و در طی زمان آسیب های جدی به وجود می آورد. برنامه تمرینی که تنها هوازی است خطر زیادی را برای مفاصل، و در نهایت آسیب دارد زیرا تمرینات قدرتی به حفظ و افزایش توده استخوانی و هم چنین قدرت تاندون ها و رباط ها کمک می کند.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *