درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

راهنمای ۳ مراحله‌ای برای مبتلایان به کرون در بهار

افرادی که هم به آلرژی فصلی مبتلا هستند و هم به بیماری کرون، می‌توانند از استراتژی‌های زیر برای کنترل و مدیریت مشکلات‌شان کمک بگیرند:
۱. پیش از هر کاری باید به میزان گرده‌های موجود در ناحیه زندگی خودتان دقت کنید. اگر گرده‌ها باعث می‌شوند که شما با خس‌خس سینه و عطسه مواجه شوید، به احتمال زیاد میزان گرده‌ها در منطقه زندگی‌تان بالا است.
۲. در ادامه باید مانع از ورود گرده‌ها به خانه یا محیط‌های شخصی دیگر شوید. بنابراین، همیشه پنجره‌های خانه و حتی خودرور را بسته نگه دارید.
۳. اگر باید از خانه خارج شوید، این کار را صبح یا در روزهای ابری و بدون باد انجام بدهید، چون معمولا میزان گرده‌ها در این شرایط آب‌وهوایی کمتر است.
۴. وقتی به خانه برگشتید، سریعا لباس‌های‌تان را عوض کنید، چون گرده‌ها می‌توانند به لباس بچسبند و به داخل خانه راه پیدا کنند.
۵. داروهای ضدآلرژی را هر روز و براساس برنامه مصرف کنید. اگر مشکل شما شدید است، می‌توانید از اسپری بینی استروئیدی در کنار داروهایی مانند آنتی‌هیستامین کمک بگیرید.
۶. به یاد داشته باشید که اثربخشی اسپری بینی استروئیدی زمانی بیشتر می‌شود که دقیقا قبل از شروع فصل آلرژی از آن‌ها استفاده کنید.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *