تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

کم کردن وزن با بهترین روش از نظر محققان

سال هاست این سوال مطرح است: برای کم کردن وزن تمرینات هوازی بهتر است یا قدرتی؟

بر اساس پژوهشی که در دانشگاه دوک صورت گرفته، بهترین تمرین برای کم کردن وزن، تمرینات هوازی است که به کاردیو نیز معروف است. در این نوع از تمرینات لازم است ضربان قلب و تنفس افزایش یابد و خون جریان پیدا کند.

پژوهشگران ۱۱۹ فرد دارای افزایش وزن (همینطور بی تحرک)  را انتخاب کردند و سه برنامه تمرینی به آنها دادند – تمرینات قدرتی، هوازی یا ترکیبی از هر دو. افرادی که تمرینات هوازی داشتند در کاهش وزن موفق تر بودند.

لازم به ذکر است، کسانی که تمرین قدرتی داشتند توانستند عضله داشته باشند، اما این عضله منجر به چربی سوزی قابل توجهی نشد. کسانی که تمرینات هوازی داشتند چربی بیشتری از دست دادند، اگرچه در هفته ۴۷ دقیقه کمتر از کسانی تمرینات قدرتی داشتند، تمرین می کردند.

اما گروهی که هم تمرینات قدرتی و هم هوازی داشتند، اگرچه دوبرابر گروههای دیگر در باشگاه بودند، این افراد توانستند بدن بهتری داشته باشند – عضله به همراه چربی سوزی.

” در هر دقیقه تمرینات کاردیو کالری بیشتری می سوزانید، و این تمرین برای کاهش چربی و توده بدن بهترین است… تمرینات قدرتی برای حفظ توده بدن، قدرت و عملکرد، و متناسب بودن از نوع عملکردی مهم است بدون در نظر گرفتن سایز بدنتان.”

چیزی که از این پژوهش متوجه می شویم فقط کاهش وزن نیست، اما مزایای رژیم های مختلف است که شامل تمرینات قدرتی و هوازی هم می شود. در حقیقت، با افزایش سن تمرینات قدرتی نقش محافظتی برای بدن دارد – توده و قدرت بدن را حفظ می کند و از ضعف مفاصل محافظت می کند. در حالی که تمرینات هوازی باعث سلامت قلب و کاهش استرس می شود. لازم به ذکر نیست، یک رژیم متنوع می تواند انگیزه شما را حفظ کند.

“تمرینات قلبی عروقی برای افزایش سطح تناسب اندام و کمک به مدیریت وزن عالی است. تعصب خاصی درباره تمرینات قدرتی در ارتباط با مدیریت وزن وجود دارد. برای داشتتن یک برنامه متعادل، افراد حرفه ای در تناسب اندام لازم است هر دو نوع برنامه تمرینی را داشته باشند”.

” یک برنامه ورزشی متعادل، تمرینات قلبی و عروقی کم شدت تا پر شدت را با هم دارد تا فیتنس، چگالی استخوانی و مدیریت وزن را داشته باشد در حالی که تمرینات قدرتی برای بهترین نتیجه باید متفاوت باشند، با ورزش هایی که شامل تمام گروه عضلات اصلی می شود، نه اینکه عضلات میان تنه فراموش شود. تمرینات قدرتی کلید حفظ استخوان و عضلات قوی است، به علاوه اینکه میزان متابولیسم را بالا نگه می دارد”.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *