سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

مصرف روغن دانه چیا و روغن آووکادو، برای سلامت پوست!

دانه چیا

دانه چیا، یکی از مواد غذایی مهمی است که همواره مورد ستایش محققان بوده است، اما این دانه‌ها فقط به کاربردهای خوراکی محدود نمی‌شوند. درواقع، می‌توان مولکول‌های خاصی را از دانه‌های چیا استخراج کرد که واقعا برای مراقبت از پوست موثر هستند.
البته اثربخشی هر عنصری (از جمله دانه چیا) بستگی دارد به این‌که از کدام بخش از ماده غذایی یا گیاه استخراج شده است. اگر از دانه چیا، عصاره یا روغن بگیرید، محصول استخراجی شما سرشار است از اسیدهای چرب امگا-۳، ۶ و ۹ که اثربخشی فوق‌العاده‌ای برای بازسازی اپیدرم پوست دارند. با این‌حال، اگر از دانه چیا، ژل مرطوب استخراج کنید، نوعی مرطوب‌کننده قوی به دست می‌آورید که فواید بی‌نظیری دارد.

آووکادو

آووکادو، سرشار از ویتامین E است که به محافظت از پوست در برابر عوامل زیست‌محیطی و آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کند. به‌علاوه، اسیدهای چرب ضروری را به پوست می‌رساند که در تنظیم عملکرد طبیعی پوست نقش مهمی دارند. روغن آووکادو از پایداری و دوام بی‌نظیری برخوردار است و درنتیجه به‌راحتی فاسد نمی‌شود. بنابراین، روغن آووکادو با همه پوست‌ها سازگاری دارد و حتی افراد دارای پوست حساس نیز می‌توانند از فواید این محصول بهره‌مند شوند.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *