پرهیزاتدرمان بیماریسلامتینکات سلامتی

دلیل ابتلا به اسهال مسافران چیست؟

یکی از مشکلاتی که در اولین روزهای سال نو برای بعضی از افرادی که به سفر می‌روند، دردسر ایجاد می‌کند، ابتلا به بیماری اسهال مسافران (اسهال در سفر) است.
اسهال مسافران معمولا یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف طیف وسیعی از بیماری‌ها، از ناراحتی شکم گرفته تا شلی مدفوع، در طول سفر یا پس از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع، این مشکل می‌تواند فقط به نفخ شدید یا انواع علائمی که با تغییر در مواد غذایی و نوشیدنی‌های مصرفی یا به‌علت آلوده بودن خوراکی‌های مصرفی اتفاق می‌افتند، اشاره داشته باشد. البته مساله فقط به مواد غذایی و نوشیدنی‌های محدود نمی‌شود، بلکه لمس کردن دهان یا بینی با دست‌های آلوده نیز می‌تواند باعث ابتلا به اسهال در سفر شود.
ایجاد تغییرات در رژیم غذایی،‌ نقش مهمی در به‌وجود آمدن اسهال در سفر دارد. این مساله معمولا به‌علت مصرف مواد غذایی متفاوت، خصوصا مواد غذایی تُند و پُر از ادویه‌های تازه یا مواد غذایی حاوی چربی زیاد، اتفاق می‌افتد. ما معمولا در سفر به وجود ادویه‌های تازه یا چربی زیاد در غذاها دقت نمی‌کنیم، اما واقعا باید مراقبت این مسائل باشیم. البته هر نوع تغییری در اجابت مزاج، لزوما به‌علت عفونت شکل نمی‌گیرد. با این‌حال، مهم‌ترین علت ابتلا به اسهال در سفر همین عفونت است و بیشتر از همه نیز به‌علت فعالیت باکتری‌های مخرب به‌وجود می‌آید.
بنابراین توصیه می‌شود که حتما در سفر، بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی مصرفی خود را رعایت کنید. از آب آشامیدنی سالم برای نوشیدن و شستن مواد غذایی کمک بگیرید و خوردن یک وعده غذای سبک اما ساده مانند نان و پنیر را به خوردن غذا در رستوران‌های نامطمئن بین‌راهی ترجیح دهید. ضمن اینکه در صورت ابتلا به اسهال مسافران، حتما مصرف حجم بالای آب سالم و مایعات در طول روز را فراموش نکنید و برای درمان، به اولین مرکز بهداشتی شهری که سفر کرده‌اید، مراجعه داشته باشید.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *