تغذیه و تناسب اندامسلامتی آقایانلاغری و کاهش وزن

افزایش تستسترون با سلول های بنیادی

آیا می دانستید از هر چهار نفر یک نفر از مردان بالای سن ۳۰ سال میزان تستسترون پایینی دارد؟ این یک تصور سرسام آور است – تقریبا ۲۵% از مردان در جهان از سطح پایین این هورمون رنج می برند که نقش زیادی در نیروی جنسی، تمایلات جنسی، عملکرد آن، و به طور کلی سلامت دارد. با این وجود بدتر از همه، تنها ۵% از این مردان علائم بالینی دارند که بتواند این نقص را توضییح دهد.

به همین دلیل جای تعجبی وجود ندارد که بسیاری از دانشمندان نه تنها به درک غدد درون ریز علاقه مند هستند بلکه سعی می کنند روش های اصلاح آن را پیدا کنند.

در یک پژوهشی که در دانشگاه جینان چین انجام شد، راه حل استفاده از سلول های بنیادی است که سلول های پوستی را به سلول هایی تبدیل می کند که تستسترون تولید می کنند. محققان چینی این تئوری را بر روی موش های آزمایشگاهی انجام دادند، استفاده از سلول های بنیادی برای تغییر برنامه سلول های پوست بزرگسالان. سلول های بنیادی عملکرد سلول های پوست را تغییر دادند، و باعث شد ارگان های موش تستسترون بیشتری تولید کند. سلول های پوستی که اخیرا مبدل شده اند به موش ها پیوند زده شدند، و سلول ها باقی ماندند و در واقع تغییرات را تحت تاثیر قرار دادند. بعد از دریافت سلول های جدید، سطح تستسترون به حالت نرمال برگشت.

تا کنون، استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های غدد درون ریز مانند تستسترون پایین پرهزینه و یک فرایند زمان بر بوده است. افزون بر این مسئله، نگرانی های اخلاقی و خطر بالای رشد تومور در نتیجه استفاده از سلول های بنیادی وجود داشته است. اما اکنون، اگر این روش جدید جواب دهد (سلول های بنیادی کدهای ژنتیکی سلول های پوستی را بازنویسی می کنند و تولید تستسترون را افزایش می دهند)، این روش می تواند گزینه خوبی برای درمان تستسترون پایین باشد.

استراتژی های تغییر سلولی این چنین (تغییر سلول های پوستی به سلول های تولید کننده تستسترون) می تواند یک راه خوبی برای درمان بیماری های مختلف باشد – هم چون سرطان، ایدز، پوکی استخوان.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *